Najveća tiskara novca ne zamara se usponom kartica

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 31. prosinac 2015. u 10:30
De La Rue proizvodi novčanice za 140 država svijeta/REUTERS

Britanska tiskara De La Rue usmjerava se na tržišta u razvoju gdje gotov novac i dalje caruje.

Najvećoj komercijalnoj tiskari novca s tradicijom od dva stoljeća poslovanje ipak nije ugrozila rastuća popularnost beskontaktnog plaćanja ni tehnologija koja je omogućila pojavu plastičnog novca.

U prilog opstanku britanske tiskare De La Rue na tržištu ide i prošlogodišnja obnova ugovora s Bankom Engleske do 2024. godine. "Ljudi i dalje u lisnicama žele osjetiti papirnati novac. On je pouzdan, besklasan jer nema svatko bankovni račun te praktičan", tvrdi De La Rueov izvršni direktor Martin Sutherland te dodaje da "papirnati novac funkcionira i kad nestane struje". Njegovo samopouzdanje ima i pozadinu, prenosi britanski dnevni list Telegraph, podastirući podatke da tržište novčanica raste 2,5 posto godišnje u zapadnoj Europi.

 

472milijuna

funti uprihođuje De La Rue, a 70 posto od tiskanja novčanica

U zemljama u razvoju taj rast još i primjetniji, pa je tako rast u Aziji četiri posto, a u Južnoj Americi gotovo pet posto. Zanimljiv je podatak da potražnja za novčanicama u Sjevernoj Americi raste četiri posto. "Usmjereni smo na tržišta u razvoju gdje je gotovina još uvijek caruje", nastavlja Sutherland koji se nalazi na čelu kompanije koja "proizvodi novac" za 140 zemalja svijeta, a čak 85 posto proizvodnje plasira na inozemna tržišta. Drugi dio uspjeha De La Ruea leži u promjeni vodstva s dolaskom Sutherlanda 2014. godine koji je posrnulu kompaniju transformirao organiziravši tisak novčanica u trima centrima izvrsnosti, Gatesheadu, Keniji i Šri Lanci od kojih je svaki od njih sposoban tiskati do osam milijardi komada novčanica.  

Iako 70 posto godišnjih prihoda od čak 472 milijuna funti De La Rue generira iz tiska novčanica, to nije njihov jedini izvor prihoda jer između ostalog dizajniraju putovnice te markice koje se lijepe na alkoholna pića te duhanske proizvode. Kao i ostala, i ovo je tržište pod pritiskom stalnih inovacija, naročito kad je riječ o sigurnosti, pa Sutherland ističe da poseban trud ulažu u poboljšanje zaštite protiv krivotvorenja kao i u vizualni dojam novčanica koji nastoje prilagoditi svakoj zemlji posebno. 

Komentirajte prvi

New Report

Close