Mondelez povećanjem razmaka Tobleronea razjario potrošače

Autor: Tomislav Pili , 08. studeni 2016. u 22:00
Masa pakiranja od 400 grama pala je na 360 grama/FOTOLIA

Val nezadovoljstva zapljusnuo je kompaniju jer potrošači tvrde kako čokolada sada ‘izgleda glupo’.

Krenuvši za ostalim proizvođačima slatkiša koji su proteklih godina smanjivali masu najpopularnijih čokoladica, kompanija Mondelez izmijenila je zbog toga oblik popularne čokolade Toblerone što je izazvalo bijest potrošača. Prema navodima britanskog The Telegrapha, Mondalez je povećao razmak između poznatih piramidalnih oblika čokolade Toblerone, istovremeno stanjivši i "piramide". 

Promjena ili poskupljenje
Prema pojašnjenju Mondeleza, oblik Toblerone čokolade je izmijenjen zbog porasta cijene sastojaka koji se koriste u proizvodnji. "Morali smo birati između promjene oblika ili podizanja cijene", objavila je kompanija na svom Facebook profilu. No, ako se pogleda kretanje cijene kakaa – osnovnog sastojka za proizvodnju čokolade – obrazloženje Mondeleza baš "ne drži vodu".

Naime, prema podacima Međunarodne organizacije za kakao, prošlog mjeseca prosječna cijena po toni iznosila je 2711 dolara što je 19 posto manje nego u prosincu prošle godine. Promjena oblika rezultirala je smanjenjem mase, pa je čokolada od 400 grama snižena na 360 grama dok je verzija od 170 grama "smršavila" na 150 grama. Pakiranje je ostalo isto. No, promjenu oblika potrošači su dočekali na nož ocijenivši kako Toblerone sada izgledaju "glupo", piše britanski list. Mediji čak prenose izjave obožavatelja Tobleronea koji ističu da su se osjećali prevareni kada su uočili prevelik razmak između piramida. S druge strane, niz proizvođača hrane u Velikoj Britaniji najavio je povećanje cijena nakon referendumske odluke o izlasku te države iz Europske unije što je rezultiralo potonućem tečaja funte na najnižu razinu u više od tri desetljeća.

Višegodišnji trend
Glasnogovornica Mondeleza priznaje kako im tečaj trenutno ne ide na ruku, ali je dodala kako ova promjena oblika nije uvjetovana posljedicama Brexita. Međutim, smanjenje mase slatkiša nije novog vijeka već traje već nekoliko godina. Prema podacima britanskog statističkog ureda iz 2012. godine, veličina i masa slatkiša smanjena je za 10 posto. Kako se radi o promjeni od svega nekoliko grama, potrošači su je teško zamjećivali, tim više jer je cijena u pravilu ostala ista.

Godinu kasnije Mars je objavio kako je smanjio masu svojih najpopularnijih čokoladica Mars i Snickers. Tako je Marsu masa snižena sa 58 na 51 gram dok je Snickers izgubio još više na težini – sa 58 grama pao je na 48 grama. Kompanija je tada objasnila kako je smanjenje mase potrebno kako bi se dostigli ciljevi u smanjenju količine šećera. Podsjetimo, Mars se obvezao još 2012. da će do kraja 2013. smanjiti energetsku vrijednost u svojim čokoladicama na najviše 250 kalorija. Snižavanjem mase energetska vrijednost Marsa pala je sa 260 na 229 kalorija dok je u Snickersu energetska vrijednost pala sa 280 na 245 kalorija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close