Veliki povratak glavnih brendova: Mladi iz provincije na luksuz troše kao ludi

Autor: Tomislav Pili , 21. kolovoz 2018. u 08:07
Talijanski Gucci trgovinu je otvorio i u gradu Xiamenu u provinciji Fujian/REUTERS

Trećinu prodaje kineskog tržišta luksuzne robe vrijednog 73 milijarde dolara čine mladi između 20 i 34 godine.

Privučeni rastućom kupovnom moći mladih Kineza, globalni modni brendovi počeli su opet ulagati u Kinu nakon petogodišnje pauze.

Kompanije od Prade preko Guccija i Burberryja do Louis Vuitton Möet Hennessyja (LVMH) pojačano otvaraju trgovine, ali ne više u najvećim gradovima, već u provinciji, piše Reuters.

Preokret nakon pet godina
Naime, u tim gradovima potrošnja luksuzne robe raste brže, tvrde čelnici modnih kompanija. Prada je ove godine otvorila sedam novih trgovina u Xi'anu, gradu na sjeverozapadu zemlje. Tri trgovine prodaju Pradin brend, dvije Miu Miu, a dvije Church. U rujnu će trgovinu u Xi'anu otvoriti i Hermes. LVMH se odlučio za trgovinu u Wuhanu, gradu od 11 milijuna stanovnika dok je draguljar Chaumet otvorio trgovinu u Wuxiju, gradu pored Šangaja.

Osim fizičkih trgovina, pojačana su ulaganja i u internetske prodavaonice. Louis Vuitton i Gucci lani su lansirali kinesku stranicu za e-trgovinu. Krajem ove godine svoju će "kinesku stranicu" pokrenuti i Hermes. Val ulaganja označava preokret nakon što su kompanije prije pet godina zaustavile kineske investicije zbog vladine antikorupcijske kampanje koja je snažno srezala kupnju luksuzne robe. No, kinesko je tržište ipak prevažno da bi ga luksuzna industrija tek tako odbacila. 

Uspon srednje klase
Posljednje izvješće McKinseyja navodi kako Kinezi godišnje kupe luksuzne robe za 500 milijardi juana (73 milijarde dolara) što je trećina globalne prodaje. A 30 posto kineskog tržišta čine mladi između 20 i 34 godine. "U Kini se uspinje vrlo snažna viša i viša srednja klasa", izjavio je analitičarima šef L'Oreala Jean-Paul Agon.

"A razlika je u tome što se milenijalci iz srednje i više srednje klase uopće ne ustručavaju kupovati luksuzne brendove", dodao je Agon. Rast prihoda kineskog segmenta luksuzne robe u prvom polugodištu iznosi između 15 i 20 posto, pokazuju podaci McKinseyja. Uz sniženja, na rast prihoda utječu i niže uvozne carine te snažan euro koji je smanjio kupnje kineskih turista u inozemstvu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close