Mercedes, Audi i BMW uzeli partnera za Nokijinu navigaciju

Autor: Tomislav Pili , 25. svibanj 2015. u 13:55
Američki Uber sprema ponudu s kineskim Baiduom/Thinkstock

Tri njemačke kompanije spremne su dati do 700 milijuna eura za Nokijinu navigaciju, a otvoreni su i za druge financijske partnere.

Zaoštrava se borba za kupnju Nokijina navigacijskog biznisa HERE, a veliki dobitnik tog procesa mogla bi biti nizozemski TomTom, jedni neovisni proizvođač navigacijskih karata.

Prema navodima upućenih izvora Bloomberga, tri njemačka premium proizvođača automobila – Audi, BMW i Mercedes – povezali su se s američkom investicijskom kompanijom General Atlantic kako bi ojačali svoju poziciju ponuđača za HERE. Jedan upućeni izvor tvrdi kako bi General Atlantic trebao imati trećinu udjela u tom konzorciju, ali da konačna odluka još nije donijeta. Drugi pak izvor, blizak autoindustriji, tvrdi kako su tri njemačka proizvođača spremna izdvojiti do 700 milijuna eura za ponudu, ali da točan omjer još nije dogovoren.

 

2do 4

milijarde eura vrijedi Nokijin HERE, tvrde analitičari

Američki medij piše i kako je njemački trojac otvoren i za druge financijske investitore ako se budu htjeli pridružiti, ali pod uvjetom da glavnu riječ vode Mercedes, BMW i Audi. Time je zauzimanje startnih pozicija za utrku za HERE na samom vrhuncu. Podsjetimo, za Nokijin sustav je zainteresirana i američka internetska kompanija za taksi vožnje Uber koja se sprema dati ponudu s kineskim Baiduom. Analitičari procjenjuju da HERE vrijedi između dvije i četiri milijarde eura, pa je prodavatelj – Nokia – na slatkim mukama.

Naime, kako sada stvari stoje, ponuđene cijene vjerojatnije će biti pri gornjem rasponu cijene. Sve se više spominje i treći ponuđač, konzorcij koji čine kineski internetski i medijski div Tencent Holding, također kineski proizvođač navigacijskih mapa NavInfo te švedska kompanija EQT Partners. Dok traje bitka za HERE, analitičari sve optimističnije gledaju na dionice TomToma. Tako Morgan Stanley tvrdi kako će nakon prodaje HERE-a nizozemska kompanija ostati jedini neovisni proizvođač navigacijskih sustava. 

Komentirajte prvi

New Report

Close