Mađari nude novac za prugu, ali traže udjel u Luci Kopar

Autor: Poslovni dnevnik , 06. studeni 2016. u 22:00
Drugi kolosijek od Kopra do Divače presudan je za razvoj Luke Kopar/FOTOLIA

Mađarska strana želi sudjelovati u slovenskom teretnom prometu te da njene tvrtke grade drugi kolosijek.

Mađari su spremni investirati 200 milijuna eura u projekt drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača, presudne za razvoj koparske luke, ali postavljaju uvjete.

Žele manjinski udjel u Luci Kopar, mogućnost sudjelovanja u željezničkom prometu u Slovenije putem tvrtke Gysev Cargo, te da se mađarske tvrtke uključe u izgradnju drugog kolosijeka pruge. Naime, tražeći odgovarajućeg strateškog partnera koji će uložiti u izgradnju drugog kolosijeka predstavnici slovenskih ministarstava i tvrtke 2TDK (zadužene za izgradnju drugog kolosijeka) mjesečno se sastaju s predstavnicima mađarske vlade, njihovim željezničkim poduzećima i bankama. Navedeni mađarski uvjeti izneseni su na sastanku u rujnu. No na koji način bi Mađari stekli manjinski udjel u Luci Kopar, koja je definirana kao strateško ulaganje države, pita list Dnevnik.

 

200milijuna

eura spremni su uložiti Mađari u slovenski projekt

Iz Ministarstva za infrastrukturu odgovaraju da je Luka Kopar "vrlo važna za Sloveniju, pa je vlada definirala kao stratešku tvrtku". "Ponavljamo, Luku Kopar ne prodajemo", tvrdi ministarstvo. Sama Luka Kopar tvrdi da o dogovorima s Mađarima ne zna ništa jer njeni predstavnici ne sudjeluju na sastancima. Ne sudjeluju ni predstavnici Slovenskih željeznica (SŽ) iako Mađari imanju interes sudjelovati u teretnom prometu u Sloveniji, koji je liberaliziran. SŽ je u segmentu prijevoza tereta u potrazi za strateškim partnerom, o čemu pregovoraju i s austrijskim željeznicama.

"S Mađarima o ulasku u vlasničku strukturu nikada nismo razgovarali jer je naš teretni promet nekoliko puta veći od onog mađarske kompanije", kaže direktor SŽ-a Dušan Mes. U međuvremenu, skupina slovenskih stručnjaka nezadovoljna transparentnošću vlade i Ministarstva infrastrukture oko vođenja projekta pruge Kopar-Divača osnovala je vijeće za civilni nadzor izgradnje drugog kolosijeka. Članovi vijeća, u kojem su i poznati profesor ekonomije Jože P. Damijan i bivši ministar, ekonomist i pravnik Jože Mencinger, postavljaju vladi pitanja. Zašto tvrdi da ne troši javna sredstva za projekt drugog kolosijeka kada je već potrošila 56 milijuna eura i priprema dokapitalizaciju tvrtke 2TDK sa 200 milijuna eura? Koji je status tvrtke 2TDK? I kakvi su njeni rezultati? 

Komentirajte prvi

New Report

Close