Luci Kopar dobit manja 29%

Najviše je pao prekrcaj automobila zbog pada potražnje u Europi i Turskoj/Shutterstock Najviše je pao prekrcaj automobila zbog pada potražnje u Europi i Turskoj/Shutterstock

Pad je zabilježen na terminalu za rasuti teret jer je smanjen prekrcaj ugljena koji se preko Kopra izvozi za termoelektrane u Italiji.

Luka Kopar Grupa u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je 34,5 milijuna eura neto dobiti, što je čak 29% manje nego u istom razdoblju prošle godine.

Prihodi od prodaje dosegnuli su od 174 milijuna eura, što je tri posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi od prodaje slabiji su za četiri posto od planiranih. Pretovareno je 18 milijuna tona robe, jednako kao prošle godine. Poboljšali su se u kontejnerima, mjereno u tonama, rast je bio 2%, a u broju TEU-a zabilježen je pad od 2%. Najviše je rastao tekući teret, čak 19%. Pad je zabilježen na terminalu za rasuti teret jer je smanjen prekrcaj ugljena kojeg korisnik luke uvozi za termoelektrane u Italiji. Najviše je pao prekrcaj automobila, za 12%, jer se smanjila prodaja vozila na europskim tržištima, i prilično pala u Turskoj.

Rasli troškovi radne snage
Dok se broj kontejnerskih jedinica TEU u Kopru smanjivao, u Trstu se povećao za više od 10%, a u Rijeci više od 18%, pišu Finance. Djelomično je to zbog činjenice da sedmim pristaništem u Trstu upravlja brodar MSC, koji prvo napuni svoj terminal, kao i zbog toga što su preuzeli dio tereta koji je prethodno putovao u Veneciju. Dobit iz poslovanja (EBIT) u prvih devet mjeseci iznosila je 39 milijuna eura, što je 32 posto manje nego lani.

 

22,8 eura

vrijedi dionica Luke, prije godinu dana bila je 29 eura

Tome su najviše pridonijeli troškovi rada, koji su veći za 13,3 milijuna eura. Luka također od ožujka plaća naknadu za prekrcaj, za financiranje drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača, a od svibnja do rujna platili su 3,5 milijuna eura.  Nesigurnost na automobilskom tržištu, stagnacija prekrcaja, rast troškova radne snage, pad dobiti i hlađenje rasta međunarodne trgovine, koje se već osjeća u većini luka diljem svijeta, nisu pozitivno utjecali na cijenu dionica Luke Kopar, za godinu dana je pala sa 29 na 22,8 eura.

Novi investicijski ciklus
Istovremeno, obujam ulaganja značajno se povećao u odnosu na prethodnu godinu. Uložili su 25 milijuna eura, što je 18,1 milijun eura više u odnosu na 2018., ali još 24% manje od planiranog. Dobra vijest je da je zaduženost u Luci Koper malo smanjena, omjer neto financijskog duga i EBITDA iznosi samo 0,1. 

Niska zaduženost dobro će doći jer je pred njima intenzivniji investicijski ciklus. Moraju dovršiti garažu, izgraditi novi vez na ro-ro terminalu, a najveća investicija bit će produljenje kontejnerskog pristaništa, što je predviđeno za kraj 2021. Luka Koper priprema novi petogodišnji strateški plan, kojeg će nadzornici odobriti sredinom prosinca. Predviđaju da će promet drugim kolosijekom početi u prvoj polovici 2026. godine. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve