Lanci brze hrane Indijkama pružaju priliku za karijeru

Autor: Tomislav Pili , 26. prosinac 2016. u 22:01
Foto: Press Association/PIXSELL

Ekonomski rast u Indiji stvorio je vrlo malo radnih mjesta za žene.

Američki lanci restorana brze hrane koji posluju u Indiji postali su glavni izvori radnih mjesta za tamošnje žene. Unatoč snažnom napretku u posljednjih nekoliko desetljeća, biti zaposlena žena u Indiji još je uvijek vrlo teško jer je ekonomski rast stvoprio vrlo malo radnih mjesta za žene. Osim toga, tradicionalna društvena uloga Indijke jest odgajanje djece, a ne karijera. Sve je to dovelo do toga da ta država ima jedan od najnižih udjela žena u ukupnoj radnoj snazi u svijetu, od svega 27 posto.

 

27posto žena

u ukupnoj je radnoj snazi Indije, najmanje na svijetu

Ako i rade, Indijke su uglavnom zaposlene u poljoprivredi. U trgovini radi svega 16 posto žena, a u ugostiteljstvu samo 14 posto. Međutim, američki lanci brze hrane pokušavaju popraviti tu neslavnu statistiku, pa im 40 posto radne snage čine žene, piše Wall Street Journal. “Ne možemo imati restorane prepune muškaraca”, ističe Seema Arora, voditeljica ljudskih potencijala tvrtke Hardcastle Restaurants koja upravlja s više od 200 McDonald’sovih franšiznih restorana.

 

14posto radne snage

u ugostiteljstvu i posluživanju hrane čine žene

Američki medij navodi kako voditelji u više lanaca brze hrane ističu kako su žene mnogo prihvatljivije za rad na takvom radnom mjestu od muškaraca. Naime, mnogo više pažnje polažu na higijenu radnih prostora, ljubaznije su prema mušterijama te lojalne tvrtki. Te su kvalitete prepoznali i ostali lanci, pa u Taco Bellu, KFC-u i Pizza Hutu provode mentorske programe kako bi zaposlenice mogle biti unaprijeđene u voditeljice restorana. Na menadžerskim pozicijama radi 40 posto žena u tim lancima.

 

40posto zaposlenica

radi u indijskim podružnicama američkih lanaca brze hrane

Domino Pizza provodi tečajeve rodne senzibilizacije za nove zaposlenike te nagrađuju restorane koji zaposle najviše žena. Dio restorana tog lanca zapošljava samo žene, dok neki nude ženama rad u jutarnjoj smjeni kako im navečer ne bi bila ugrožena sigurnost. McDonald’s stimulira roditelje zaposlenica da se upoznaju s njihovim radom kako bi shvatili da se ne radi samo o okretanju hamburgera. Ako se udaju i presele u suprugov dom, McDonald’s zaposlenicama omogućuje premještaj bliže novom prebivalištu.     

Komentirajte prvi

New Report

Close