Kriza Agrokora u susjednoj državi srušila Konzum, a uzdigla Bingo

Foto: Zoran Grizelj/Vecernji list Foto: Zoran Grizelj/Vecernji list

Konzum je neke trgovine predao izravno najvećem konkurentu, što je znatno utjecalo na jačanje tuzlanskog Binga.

Domaće kompanije iskoristile su krizu u hrvatskom Agrokoru da zauzmu bolje pozicije i povećaju tržišne udjele u Bosni i Hercegovini, izvještava Indikator.ba.

Kriza koncerna Ivice Todorića imala je višestran utjecaj na tržište BiH, osim zabrinutost velikog broja dobavljača, zbog velikih potraživanja, prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za BiH proizvođače i trgovce, objašnjava portal. 

Velika prednost Binga
Najveći gubitnik je trgovački lanac Konzum, koji je 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu Bosne i Hercegovine, dok je u novi lider postao lanac Bingo iz Tuzle, u vlasništvu Senada Džambića. Podaci analitičara pokazuju da je Bingo značajno prestigao Konzum dosezanjem tržišnog udjela od 42 posto, dok Konzum sada ima udio od 36 posto. Međutim, dobitnici su i drugi BiH maloprodajni lanci.

 

7 od

deset najvećih trgovaca u 2017. bilo je dominantno u vlasništvu BiH poduzetnika

"Bingo predvodi skupinu domaćih trgovačkih lanaca koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u vlasništvu BiH poduzetnika, dok ih je na početku 2017. bilo pet od deset, s udjelom strukture koja favorizira međunarodne lance", navodi se u analizi Euromonitor Internationala. 

Bijeg dobavljača
Rješavajući se imovine, Konzum je neke trgovine predao izravno najvećem konkurentu, poput onih u trgovačkom centru Džananović u Zenici ili u Alta centru u Sarajevu, što je utjecalo na rast Binga.  U izvještaju izvanredne Agrokorove uprave hrvatskom Ministarstvu gospodarstva navodi se da je krajem prošle godine Konzum u BiH imao pad prihoda koji je najvećim dijelom posljedica nedovoljnih zaliha, a što je posljedica prekida suradnje nekih BiH dobavljača, odnosno potpunog izlasaka pojedinih dobavljača iz Konzuma.

"Oporavak isporuka i prometa idu nešto sporije od očekivanog te je još uvijek prisutna ograničena ili loša suradnja s desetak dobavljača", navedeno je u jednom od izvještaja objavljenih početkom ove godine. 

Sarajevski kiseljak

Uspon Vitinke i Oaze
Iz sektorskih analiza Euromonitora vidljivo je da je, iako je zadržao lidersku poziciju na tržištu flaširanih voda, Sarajevski kiseljak u vlasništvu Agrokorove Jamnice pretrpio određene gubitke. Dobitnici su domaći proizvođači flaširane vode Vitinka i Oaza koji su imali najveće povećanje udjela u off-trade prodaji 2017. godine, navode analitičari Euromonitora, dodajući da je Vitinka ostvarila dobitak na račun Sarajevskog kiseljaka, preuzimajući dio prostora na policama trgovina izvan Konzumovih prodajnih mjesta.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!