Tonu sve dublje, ove godine samo 60.000 vozila, najmanje od početka proizvodnje

Autor: Poslovni dnevnik , 03. studeni 2018. u 10:30
Foto: Rolf Vennenbernd/DPA/PIXSELL

Redizajnirani model 500L nije pomogao Fiatu da poveća prodaju u SAD-u.

Kompanija Fiat Chrysler Automobiles Srbija (FCA Srbija) u prošlih devet mjeseci izvezla je na europska i američko tržište automobile tipa Fiat 500L vrijedne 599,6 milijuna eura. FCA je ostao najveći srpski izvoznik, ali ne uvjerljivo najveći, kako je to bilo prije nepunih godinu dana, piše Danas.

Na drugom mjestu je kineska HBIS grupa, vlasnik smederevske Željezare, koja je do kraja rujna zabilježila izvoz vrijedan 581,4 milijuna eura, što je za 36,5% više nego u istom razdoblju prošle godine. Za razliku od Željezare, proizvodnja i plasman kragujevačkog Fiata i dalje padaju, te je neizvjesno hoće li će FCA Srbija poziciju najvećeg srpskog izvoznika zadržati do kraja godine.

Naime, proizvodne trake u Fiaatu, zbog godišnjeg ocjenjivanja rada tvornice, ponovno su zaustavljene od 22. listopada do 5. studenoga, nakon čega će do 19. prosinca, kad se završava ovogodišnja proizvodnja automobila, biti još samo 20-ak radnih dana. Prema procjeni Danasa, u kragujevačkoj tvornici ove će godine biti proizvedeno oko 60.000 vozila svih verzija 500L, najmanje od početka proizvodnje. Još 2014. godine prodano je više od 116.000 automobila.

Jasno je da će ukupan izvoz kragujevačke kompanije u suvlasništvu Fiata i Srbije ove godine biti značajno manji od lanjskog, kada je iznosio oko 850 milijuna eura, i prvi put od 2013. pao ispod milijarde eura.

Plasman na američko tržište očito nije mogao povećati niti redizajnirani Fiat 500L, čija je proizvodnja u Kragujevcu počela prije 15 mjeseci. Kompanija FCA Srbija ostvarila je najbolji izvozni rezultat 2013. s prihodom od 1,53 milijarde eura. Sljedeće godine izvoz je vrijedio 1,36 milijardi eura, 2015. 1,18 milijardi evra, a 2016. 1,07 milijardi eura, što je za 9,3%, odnosno za 90 milijuna eura manje nego godinu ranije. Ove godine vrijednost izvoza iz Kragujevca mogla bi biti manja za još 150 milijuna eura.

Iz središnjice Fiata nema najava da bi u Kragujevcu u dogledno vrijeme mogla početi proizvodnja još jednog modela, što traži srpska javnost i političari. Stručnjci tvrde da Fiat sa subvencijama koje dobiva od srpske države može rentabilno poslovati i s proizvodnjom 30.000 vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close