Kopar ugrožen austrijskom ‘obilaznicom’

Autor: Poslovni dnevnik , 17. kolovoz 2017. u 21:59
Austrija uložila 10 mlrd. eura u trasu prema talijanskim lukama/Ivica Galović/PIXSELL

Teret iz slovenske luke mogao bi se prebaciti na bržu prugu od Ravenne do Gdanska.

Iako je po svom smještaju najpovoljnija tranzitna luka za srednjeuropske zemlje, Kopar bi taj položaj mogao izgubiti zbog željezničke "obilaznice" koju Austrija ubrzano gradi prema sjevernoj Italiji, upozoravaju slovenski stručnjaci.

"Bojim se da nas Talijani, a posebno Austrijanci pretječu i da će se teret iz Kopra polako seliti u Monfalcone ili Mestre", kazao je za Slovensku televiziju inženjer Andrej Umek, bivši ministar prometa. Slovenska vlada ove je godine donijela zakon o gradnji nove pruge Kopar-Divača, kako bi povećala konkurentnost koparske luke, no Umek upozorava da projekt kasni i da su planirane brzine vlakova od 160 kilometara na sat premale. Austrijanci preko Klagenfurta i Graza prema talijanskim jadranskim lukama grade "obilaznicu" kojom će biti povezani Gdansk u Poljskoj s Ravennom u Italiji.

Predviđene su brzine vlakova od 220 kilometara na sat. Austrija je u taj projekt uložila oko 10 milijardi eura, daleko od mogućnosti koje ima Slovenija.

S druge strane, Slovenci će idući mjesec na zahtjev oporbe o novoj pruzi za Kopar odlučivati na referendumu jer taj vladin projekt zbog njegove cijene i predviđene trase osporava opozicija. Kako bi izbjegla da Kopar ostane u izolaciji, Slovenija bi prema mišljenju Umeka trebala razmišljati o  modernizaciji tzv. Južne pruge kako bi se tom trasom omogućile brzine vlakova od preko 200 kilometara na sat. Takozvana Južna pruga povezala je prije gotovo 170 godina Beč i Trst, prijestolnicu i tada važnu austrijsku luku na Jadranu preko Maribora, Celja, Ljubljane i Sežane, ali slovenski dio trase danas nije prilagođen za velike brzine i opterećenja u teretnom prometu. Na tu prugu trebalo bi povezati i Kopar koji sada nije željeznicom povezan s Trstom, upozorio je Umek. 

Komentirajte prvi

New Report

Close