Konkurenti preoteli DT-u njemačko tržište

Autor: Poslovni.hr , 03. travanj 2008. u 06:30

Njemačko regulatorno tijelo izvijestilo je kako su konkurenti Deutsche Telekoma, među kojima su i njemačka podružnica Vodafonea kao i KPN-ovi diskontni brendovi poput Freeneta, 2007. zajedno prvi put imali 52 posto udjela u njemačkom tržištu. Prihodi telekom usluga u Njemačkoj prošle su godine pali za četiri posto, na 63,8 milijardi eura. Ukupni prihodi pali su drugu godinu zaredom, izvijestili su njemački regulatori u srijedu, a glavni razlog je stalni pad cijena usluga za DSL Internet te za telefoniranje putem Interneta. No broj Nijemaca pretplaćenih na treću generaciju (G3) usluga mobilne telefonije UMTS, koja obuhvaća usluge videozapisa i e-pošte na mobitelima i prijenosnim računalima u razdoblju između 2005. i 2007. je utrostručen, na 8,7 milijuna, što je devet posto svih njemačkih pretplatnika na usluge mobilne telefonije. Operateri među kojima su i Deutsche Telekomov T-Mobile na licencije za G3 2000. su potrošili oko 50 milijardi eura. Većina njih od tada više ili ne posluje ili se povukla s njemačkog tržišta. Njemačka je lani također zabilježila najbrži rast broja pretplatnika na fiksni širokopojasni pristup Internetu, izvijestila je agencija. Tako se prošle godine na tu uslugu pretplatilo pet milijuna Nijemaca, čime je ukupan broj širokopojasnih internetskih veza u toj zemlji porastao na 20 milijuna. Širokopojasne veze sada pokrivaju 80 posto njemačkih domaćinstava, uz brzinu između tri i sedam megabita po sekundi, izvijestila je agencija. Njemačka sada ima stopu penetracije mobilne telefonije od 118 posto, zbog čega je borba za nove pretplatnike dodatno otežana, no flat rate i diskontni paketi povećali su 2007. broj minuta koje su Nijemci proveli razgovarajući na svojim mobitelima za 11 milijardi, odnosno za 20 posto. Deset posto njemačkih domaćinstava sada je u potpunosti odustalo od fiksnih linija i u potpunosti se oslanja na mobitele.
(Agencije)

Komentirajte prvi

New Report

Close