‘Klasične trgovine i dalje glavne za otkrivanje novih proizvoda’

Autor: Bernard Ivezić , 11. rujan 2014. u 22:00
Prema istraživanju World Retail Congressa, koje provode među najvećim trgovcima, 25% kaže da su im fizičke trgovine sve važnije/FOTOLIA

Internet prodaja ima potencijal, ali za većinu proizvoda fizičke trgovine su ključan dio promocije, kažu u Forrester Researchu.

Ljudi ne otkrivaju nove proizvode na internetu nego u fizičkim trgovinama, objavio je Forrester Research.

George Lawrie, potpredsjednik Forrestera je u četvrtak na konferenciji "SAP – Budućnost maloprodaje" u Londonu izjavio da podaci iz svih dijelova svjeta pokazuju da fizičke trgovine imaju dvije ključne prednosti nad internetskom konkurencijom."Za razliku od Amazona, fizičke trgovine razradile su profitabilan lanac vrijednosti i, uz to, one su kupcima glavni kanal za upoznavanje s novim proizvodima i to su dva temelja na kojima fizičke trgovine grade svoju budućnost", kaže Lawrie.

Pojašnjava da kupci u fizičkim trgovinama imaju vremena i mogućnosti osobno se upoznati s proizvodima, saznati njihov sastav i usporediti ih. Mobiteli i internet, navodi, u tome se nisu iskazali. Dodaje da istraživanja pokazuju da postoje rijetke iznimke kao u slučaju tinejdžerki koje pišu o modi i imaju 15 milijuna sljedbenika."Takvi primjeri pokazuju da i internet tu ima određeni potencijal, ali za hranu i većinu drugih proizvoda fizičke trgovine su ključan dio strategije promocije, a sad se istražuje i za koje još proizvode to vrijedi", kaže Lawrie.Pat Bakey, generalni direktor SAP-a za područje maloprodaje kaže da je to za fizičke trgovine prilika da se usmjere na svoje prednosti. No, navodi da to donosi niz izazova.

Izazova ne manjka
"Mobitel postaje novi gumb za kupovinu, trgovci ulaze u energetiku i bankarstvo, proizvođači preko interneta uspostavljaju izravne kanale prodaje, web trgovine koriste sve napredniju analitiku i Internet stvari donosi nove kanale prodaje izravno u kućanstva", kaže Bakey. Dodaje da unatoč tome do četiri petine budžeta za IT u maloprodajnim lancima odlazi na održavanje sustava. Kaže da je stoga SAP radio na automatizaciji i pojednostavljenju niza procesa kako bi se optimizirali troškovi, olakšalo skupljanje informacija o kupcima, prilagodila ponuda i pristupilo se kupcu.Werner Kraus, direktor razvoja tehnologije SPAR-a u Austriji kaže da su oni interno, u vlastitom odjelu za digitalne inovacije, razradili i već primijenili niz odgovora na te izazove. Navodi da u tome surađuju sa SAP-om koristeći Hana tehnologiju za analitiku u stvarnom vremenu."Tiskamo oglase s QR kodom kako bismo potaknuli korisnike da se odmah angažiraju online, stvorili smo jak program lojalnosti sa 700.000 članova u Sloveniji, 2,5 milijuna u Mađarskoj i 3,5 milijuna u Hervisu Internationalu, zatim smo preko tableta uveli savjetnike u Hervis i u prodaji na internetu razradili model prodaje kroz pričanje priče", kaže Kraus.

Nove tehnologije
Navodi da je time njihov odjel od pet IT stručnjaka ispočetka narastao na odjel koji ima svoja četiri pododjela. Jedan za isporuku, drugi za provedbu projekata, te za uvođenje novih mogućnosti i analizu napravljenog. "SPAR intenzivno radi na razradi rješenja temeljenih na beaconima, 3D printanju, Googlovim naočalama, pametnim policama za vina i video zidovima za kupovinu", kaže Kraus.David Grant, direktor strategije i infrastrukture britanskog proizvođača i lanca trgovina cipelama Clarksa kaže da je u svemu tome ključno da u fokusu bude korisnik, a ne tehnologija. "Jedan od primjera je sustav koji smo razvili gdje kupac može preko interneta zakazati sastanak u trgovini po izboru koja ima modele koji ga interesiraju, saznati svoj Clarks broj cipela i odmah ih kupiti", kaže Grant. Ian McGarrigle, predsjednik World Retail Congressa kaže da, prema njihovom istraživanju, koje provode među direktorima najvećih trgovaca, 25% kaže da su im fizičke trgovine sve važnije. Dodatnih 62% kaže da su važne kao i prije.

Komentirajte prvi

New Report

Close