Kineski dućani prestižu američke

Nagli rast kupovne moći/Reuters Nagli rast kupovne moći/Reuters

Maloprodajno tržište u Kini ove godine vrijedit će 5,6 bilijuna dolara.

Rast kineskog gospodarstva usporava, ali ta je zemlja još uvijek na putu da Sjedinjenim Državama preotme položaj najvećeg svjetskog maloprodajnog tržišta, pišu svjetski mediji.

Vrijednost kineske maloprodaje u ovoj će godini dosegnuti više od 5,6 bilijuna dolara, za 100 milijardi dolara više nego u SAD-u, pokazuju istraživanja konzultantske tvrtke eMarketer.

Rast imovinskog stanja kineske populacije i ubrzani razvoj trgovine putem interneta pokrenuli su maloprodajnu ekspanziju u toj zemlji. "Posljednjih su godina kineskim potrošačima povećani prihodi i milijuni Kineza postali su nova srednja klasa.

Rezultat toga je nagli porast kupovne moći i prosječne potrošnje po osobi", rekla je Monica Peart iz eMarketera. Najveće kineske kompanije za trgovinu putem interneta Alibaba i JD.com odigrale su ključnu ulogu u eksplozivnom rastu.

Očekuje se da će u ovoj godini udio kupnji kineskih potrošača putem interneta iznositi 35 posto ili dva bilijuna dolara, dok će američki potrošači tim putem ostvariti tek 11 posto ukupne kupnje, objavio je eMarketer.

Njegove procjene naglašavaju da svjetskim brendovima kinesko tržište postaje sve važnije, čak i u slučaju da rast svjetskog gospodarstva uspori. Razlika između kineskog i američkog maloprodajnog tržišta nastavit će se povećavati u sljedećim godinama, a pritom će Kina brže rasti barem do 2022. godine.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!