Kina kroji uspjeh novog iPhonea 8

Poticaj prodaji mogao bi doći od činjenice da je 8 najsretniji broj u kineskoj kulturi/REUTERS Poticaj prodaji mogao bi doći od činjenice da je 8 najsretniji broj u kineskoj kulturi/REUTERS

Kinesko tržište sudjeluje s 18 posto u prodaji iPhonea, a cijena premium modela od 1000 dolara najviša je ikada.

Apple će danas predstaviti novi iPhone koji će s cijenom od 1000 dolara za najskuplji model testirati lojalnost kupaca, posebno na ključnom kineskom tržištu.

Bloomberg piše kako će američki tehnološki div predstaviti tri modela - iPhone 8, iPhone 8 Plus te iPhone X. "Osmica" je nasljednik sadašnjeg aktualnog modela, sličnog izgleda, ali s poboljšanim procesorom. No, iPhone X premium je model, s OLED zaslonom, poboljšanom kamerom te sustavom prepoznavanja lica u tri dimenzije kojim će se uređaj otključavati. Glasnogovornica Applea odbila je komentirati ove navode, kao i špekulacije o cijeni. Analitičari smatraju kako će višom cijenom Apple razriješiti problem usporavanja prodaje svog najznačajnijeg proizvoda.  Naime, na europskom i zapadnom tržištu kupci duže vrijeme ne mijenjaju uređaj, pa se brži rast prihoda može postići višim cijenama.

Prema izračunu analitičara IHS-a, da bi Apple održao profitnu maržu od 46 posto - inače najvišu među proizvođačima elektronike - te s obzirom da će iPhone X biti nakrcan skupim komponentama, premium model mora stajati 1000 dolara. "Nikada nismo imali telefon koji je toliko stajao", izjavio je za Financial Times Ben Bajarin, analitičar tvrtke Creative Strategies.

 

21 posto

korisnika tvrdi da će kupiti novi model bez obzira na cijenu

"Apple zna da njegovi kupci neće otići u drugu trgovinu - ono što im daje jest više opcija", dodao je Bajarin. Istraživanje koje je provela ta kuća i SurveyMonkey pokazuje kako će 21 posto korisnika iPhonea kupiti novi model bez obzira na cijenu. Međutim, 33 posto je kazalo kako to neće učiniti ako novi model bude preskup. No, segmentacija proizvoda po cjenovnim razredima nije novost na zapadnim tržištima, a tu je Apple majstor. Tako se, primjerice, njegovo osobno računalo može kupiti po cijeni od 500 dolara za Mac Mini, pa sve do 4000 dolara za Mac Pro.

No, uspjeh novog iPhonea na kineskom tržištu ključan je za kompaniju iz Cupertina. Na najvećem tržištu mobitela na svijetu prodaja Appleovih telefona pada već šest kvartala, a s liderske pozicije pao je na trenutno peto mjesto, nakon domaćih igrača Huaweija, Oppa, Vive i Xiaomija. No, prošireno kinesko tržište, u koje Apple još uračunava Tajvan i Hong Kong, sudjelovalo se s 18 posto u prodaji iPhonea u prethodnom tromjesečju čime je za kompaniju važnije od Amerike i Europe.

No, pitanje je koliko će model vrijedan 1000 dolara biti dostupan većini Kineza koji za to trebaju u prosjeku raditi dva mjeseca.Tamošnji analitičari stoga predviđaju da će porasti prodaja iPhonea na kredit. Marketinški stručnjaci Applea računaju i na kulturološki poticaj prodaji. Naime, osam je najsretniji broj u kineskoj kulturi jer je izgovor te brojke vrlo sličan izgovoru fraze "postati bogat". No, sudeći po raspravama na kineskoj društvenoj mreži Weibo - svojevrsnom indikatoru potrošačkog zanimanja - interes za iPhone 8 tek je blago veći nego u slučaju "sedmice". Međutim, značajno je manji nego uoči lansiranja iPhonea 6.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!