JT popušio 10 milijardi dolara

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 02. listopad 2015. u 15:49
Japan Tobacco će od 2020. morati povećavati prodaju za pet posto godišnje kako bi vratio do tada uložen novac

Natural American Spirit je posredno u vlasništvu British American Tobaccoa, koji je nedavno kupio hrvatskog proizvođača cigareta TDR.

Japan Tobacco (JT) sprema se za jednu od najskupljih akvizicija u svijetu duhana kojom, uz izgradnju globalne prodajne infrastrukture, planiraju postati najvećim svjetskim proizvođačem cigareta.

Za Natural American Spirit (NAS) ponudili su pet milijardi dolara, no kroz pad vrijednosti dionica za 14 posto kompaniji je na burzi već "izgorjelo" 10 milijardi dolara, prenosi Bloomberg. Ovaj posljednji potez Japan Tobaccoa rezultat je sužavanja tržišta i smanjenja broja pušača na oko 30 posto populacije. JT tu razliku planira nadoknaditi prisutnošću na američkom i njemačkom tržištu, piše The Wall Street Journal. Na umu treba imati i da je NAS od 2011. u vlasništvu Reynolds Americana koji je pak u 42-postotnom vlasništvu British American Tobaccoa, u čijem se sastavu, za 505 milijuna eura, našao i naš TDR.

 

14posto

pale su dionice Japan Tobaccoa nakon ponude za NAS

Kupnjom NAS-a, JT- u se otvara pristup ne samo američkim već i europskim plućima. Još u veljači ove godine, predsjednik Uprave JT-a, Mitsoumi Koizmi, 2015. je označio godinom ulaganja i povećanja dobiti, što su i analitičari pozdravili. Tako analitičar Satoshi Fujiwari tvrdi da bi se kompanija nakon kupnje za ostvarivanje zadanog cilja o povratu uloženog od minimalno pet posto godišnje, morala povećati prodaju na 90,1 milijardu jena do 2020.  "Natural American Spirit je neobičan brend koji postaje sve popularniji zbog svoje jedinstvenosti", tvrdi Fujiwara, "Uz JT-ovu prodaju i marketinško iskustvo, postoji potencijal rasta prodaje bez obzira na sužavanje japanskog i europskog tržišta."

"JT je među rijetkim japanskim tvrtka koje su bile uspješne u prekograničnim akvizicijama, pa možemo biti optimistični", komentar je Masashi Morija, analitičara Credit Suissea, vezano uz najnoviji potez Japan Tobaccoa. Zanimljivo je da se Reynoldsov brend, osim što sebe definira kao premium, plasira kao organski proizvod bez aditiva, što je zgodan marketinški odgovor na medicinska upozorenja o štetnosti pušenja zbog kojih se tržište upravo i smanjuje.  Popularnost Natural American Spirita tako je u Japanu u tri godine skočila za 2,5 puta, s nešto manje od 600 milijuna iz 2011. na 1,5 milijardi prodanih komada u 2014. 

Komentari (5)
Pogledajte sve

Eto, ADRIS se riješio balasta i sada ćemo biti svjedoci sposobnosti njegovih managera. A cijena dionice će biti mjerilo uspješnosti. Nema više izgovora da im trend zdravijeg življenja ne ide u prilog.

“Za Natural American Spirit (NAS) ponudili su pet milijardi dolara, no kroz pad vrijednosti dionica za 14 posto kompaniji je na burzi već “izgorjelo” 10 milijardi dolara, ”

Kojoj kompaniji je pala vrijednost? Pretpostavljam JT. Ovdje se brkaju kruske i jabuke. Nije JT izgorjelo 10 milijardi vec njegovim vlasnicima.



Kakav je ovo naslov? U Hrvatskoj uistinu svatko može biti novinar… sramota

nov'nar je misli(j)o da će naslov biti prigodan obzirom na sektor
[/quote]
naravno… uz dodatak: pun intended 😉


Kakav je ovo naslov? U Hrvatskoj uistinu svatko može biti novinar… sramota

nov’nar je misli(j)o da će naslov biti prigodan obzirom na sektor

New Report

Close