Jim Beam za 16 milijardi dolara uči japanski

Autor: Poslovni dnevnik , 15. siječanj 2014. u 09:38
Najvažniji brendovi Suntoryja/REUTERS

Američki proizvođač pića prelazi u ruke japanskoj obiteljskoj kompaniji Suntory.

Japanska kompanija u obiteljskom vlasništvu Suntory kupuje američkog proizvođača pića Beam, kompaniju čiji je jedan od glavnih brendova Jim Beam.

Prema ugovornim odredbama posla vrijednog ukupno 16 milijardi dolara, Suntory će platiti 13,6 milijardi dolara gotovine te preuzeti dugove američkog proizvođača pića. Tim poslom će japanska kompanija postati veličinom treći svjetski proizvođač žestokih alkoholnih pića.Kako javlja BBC, ne očekuju se veliki problemi s integracijom dvije kompanije, unatoč poprilično različitih korporativnih kultura, jer Suntory i Beam već dulje vrijeme surađuju, a iza njih je i partnerstvo prema kojemu međusobno distribuiraju brendove na različitim tržištima.Beam je osim svoje perjanice Jim Beam poznat i po brendovima viskija Maker's Mark, tekile Sauza i konjaka Courvoiser. Suntory je pak najpoznatiji po svojim japanskim brendovima viskija Yamazaki, Hakushu i Midori, te škotskom viskiju Bowmore. Što o ovom poslu misli tržište, najzornije ilustrira to što je nakon objave o sklapanju ovog posla vrijednost dionice Beama porasla za 24 posto.

Predsjednik Uprave Beama Matt Shattock i dalje će obnašati svoju dužnost, a iz kompanije poručuju kako će i dalje voditi njezino poslovanje iz sjedišta tvrtke u Chicagu.Japanska kompanija posljednjih godina postojano podebljava svoj portfelj. Tako je u rujnu prošle godine od britanskog farmaceutskog diva GlaxoSmithKleinea kupila brendove Lucozade i Ribena za 1,35 milijardi funti.U portfelju Suntoryja također su brendovi Orangina i Schweppes. Japanska kompanija je prošle godine odlučila izaći na Tokijsku burzu sa svojim poslovanjem bezalkoholnih pića. Ta inicijalna javna ponuda u srpnju prošle godine bila je jedna od najvećih lani u Japanu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close