Izmještaju Stari savski most i grade novi za 30 milijuna eura

Novi most će biti pješački, biciklistički i cestovni Novi most će biti pješački, biciklistički i cestovni

Novi most će izgledom sačuvati sjećanje na Stari savski most, ali će imati funkcionalnost koja sadašnjem nedostaje.

Stari savski most u Beogradu bit će izmješten, a gradnja novog na istom mjestu počet će do kraja rujna 2018. godine, najavio je krajem prošlog tjedna gradonačelnik Siniša Mali.

Arhitekti su na natječaju imali zadatak da se postojeća konstrukcija sačuva i uklopi u novo rješenje ili da se projektira novi most, koji će svojom konstrukcijom ponoviti prepoznatljivi element obrisa, a svojom funkcionalnošću omogućiti veći protok.  Nagrađena rješenja bit će implementirana u izradi konačnog projekta, koji bi trebalo biti gotov do kraja godine. Procijenjena vrijednost izgradnje novog mosta je 30 milijuna eura, piše portal eKapija.

Nesiguran za promet
"Stari savski most svojim kapacitetom ne može zadovoljiti postojeće prometne potrebe. Novim mostom, kapacitet će biti višestruko povećan. Drugi razlog zbog koga se stručna komisija opredijelila za izgradnju novog mosta je sigurnosni, jer je Stari savski most izgrađen u Drugom svjetskom ratu, postavljen je na drvenim stupovima, što ga čini nesigurnim za promet.

Konačno ćemo riješiti problem prometne gužve u ovom dijelu grada, povezivanjem novog savskog mosta s tunelom od Ekonomskog fakulteta do Pančevačkog mosta, čiji se projekt očekuje do kraja godine", objasnio je Mali. Stari savski most postavili su Nijemci u Drugom svjetskog ratu, nakon što je tadašnji most preko Save - Most kralja Aleksandra Prvog stradao u travanjskom bombardiranju Beograda 1941. godine. 

Širina 35 metara
Za vrijeme rata je nosio naziv Princ Eugen, a Beograđani su ga poslije rata zvali Njemački most. Most je projektirala i izgradila njemačka tvrtka iz Dortmunda. Kasnije su obavljeni brojni popravci zbog promjene opterećenja. "Čuvanjem mosta ne možemo čuvati sliku grada. Novi most će sačuvati sjećanje na Stari savski most, ali će imati funkcionalnost koja sadašnjem nedostaje", rekao je Rade Mrlješ, član žirija i inženjer arhitekture Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda.

Inženjer građevine i član žirija Aleksandar Bojović istaknuo je da je sadašnji most širok oko 16 metara, dok je predviđena širina novog mosta 32 i 35 metara, te da će na taj način zadovoljiti prometne kapacitete. Novi most će biti pješački, biciklistički i cestovni. Šta će biti sa Starim savskim mostom, čije je izmještanje predviđeno, još se ne zna. Gradonačelnik Siniša Mali rekao je da će o tome gdje će on biti premješten odučivati građani, ali da bi volio da to bude na mjestu od hotela Jugoslavija do Velikog ratnog otoka.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!