Iz Kragujevca stiže terenac, hibridno ili električno vozilo?

Autor: Poslovni dnevnik , 20. rujan 2018. u 14:11
U kragujevačkoj tvornici bilo je i štrajkova radnika zbog malih plaća/Srdjan Ilić/PIXSELL

Novi B-SUV bi se proizvodio istovremeno s postojećim modelom 500L ili bi ga naslijedio, a proizvodnja bi se preorijentirala na novi model.

Novi model automobila koji će Fiat (FCA) proizvoditi u Kragujevcu od 2019. godine mogao bi biti mali terenac, dužine oko četiri metra, objavili su specijalizirani autoportali, prenosi Blic.

Pregovori srpske vlade i Fiata, suvlasnika kragujevačke tvornice, trenutno se održavaju u Beogradu. Novi model iz Kragujevca (s nazivom Fiat 601) bio bi vjerovatno temeljen na sestrinskom modelu Jeep Renegade iz FCA. Automobil koji se vodi pod radnom oznakom X6U, pripadao bi B-SUV segmentu, koji je trenutno među najprodavanijima u svijetu. Terenac iz Šumadije popunio bi prostor između manje Fiat Pande 4×4 i većeg Fiata 500x, objašnjava Blic. 

Nepopunjeni kapaciteti
Talijanski mediji objavili su da postoje dva scenarija za uvođenje novog modela. Prema jednom, novi B-SUV bi se u Kragujevcu proizvodio istovremeno s postojećim modelom 500L, a prema drugom, naslijedio bi ga i proizvodnja bi se preorijentirala na novi model.  Razlog za drugi scenario je u tome što segment MPV automobila, kojima pripada i 500L bilježi pad prodaje, iako je kragujevački Fiat i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Europi i prodaja mu raste 5% u prvih osam mjeseci ove godine.

 

61,5 tisuća

automobila proizvest će Fiat ove godine u Kragujevcu

Ako se novi model i 500L budu proizvodili istovremeno to će znatno popuniti kapacitete tvornice u Kragujevcu, koja je projektirana za proizvodnju do 300.000 automobila godišnje. Početkom rujna, nakon jednotjednog zastoja zbog tzv. usklađivanja proizvodnje sa zahtjevima tržišta, pogon u Kragujevcu ponovno je pokrenut i u dvije smjene proizvodi se 410 automobila dnevno. Od početka godine do rujna proizvedeno je nešto više od 43.000 vozila svih verzija modela Fiata 500L, a do kraja godine u FCA Srbija, prema saznanjima lista Danas, očekuje se završetak još 18.500 vozila, odnosno ukupno oko 61.500.

Vrh prodaje dosegnut je 2014. godine, kada je prodano više od 116.000 automobila. U međuvremenu, u tvornici su zabilježeni i štrajkovi radnika nezadovoljnih plaćom i uvjetima rada. Osim novog modela, za Kragujevac je značajno i moderniziranje postojećeg modela 500L, koje je prije nekoliko mjeseci najavio pokojni Sergio Marchionne, bivši izvršni direktor FCA, iznoseći petogodišnji plan te kompanije.

Prema tom planu, 500L će se proizvoditi u hibridnoj i električnoj verziji, a Marchionne je dodao da je Fiat 500 idealan model da postane "100 posto električni model za Europu". Fiat svakako igra vrlo važnu ulogu u strategiji FCA za električna vozila u Europi, a posebno model 500 koji je savršena osnova za komercijalizaciju električnih gradskih automobila, naveo je talijanski portal Motor 1.

Montaža već počela
Prema informacijama srpskih medija, probna montaža hibridne varijante već je počela. Plan je da hibrid ima postojeće dizel motore od 1.3 i 1.6 litara, prilagođene i za biodizel, te dodatni elektromotor. U drugoj fazi razvoja, doznaje Blic, planirano je da se u automobil ugrađuje inovativni elektromotor koji će za pogon koristiti isključivo struju.

Smanjenje povlastica

Ostaju, ali pod drukčijim uvjetima
Fiat će i nakon isteka desetogodišnjeg ugovora ostati u Kragujevcu, ali će prema najavama srpskih dužnosnika iz travnja ove godine poslovati pod drugačijim uvjetima. U prvom ugovoru Fiat je bio oslobođen lokalnih poreza na imovinu i urbanistički plan, kao i na isticanje zaštitnog znaka.

Komentirajte prvi

New Report

Close