iPhone je ‘mrtav’, budućnost Applea leži u nečem drugom

Autor: Tanja Ivančić Belošević/VL , 28. travanj 2016. u 09:05
Foto: Reuters

Jedina svijetla točka u financijskom izvješću jest rast od 20 posto prihoda od usluga poput Apple Paya i Apple Musica.

Moćni Apple iscrpio je, čini se, spram posljednjih financijskih rezultata svoje hardverske mogućnosti velikog rasta. Naime, prihodi su mu pali u proteklom kvartalu 13 posto na godišnjoj razini što je prvi pad u posljednjih 13 godina, a iznosili su 50,6 milijardi dolara. Glavni razlog jest pad prodaje kultnog mobitela iPhonea, što je ujedno i prvi pad prodaje od kada iPhone egzistira na tržištu posljednjih devet godina.

 

51,2milijuna

iPhonea prodano je u kvartalu, 16% manje nego godinu ranije

Očekivano poskliznuće
A upravo ti prihodi čine dvije trećine cjelokupnih prihoda kompanije. Istina, spram narudžbi za iPhone već se unaprijed znalo da će prodaja pomalo prosklizati, no i dalje su to iznimno respektabilne brojke. Ipak, ono što se bilježi jest trend pada, pa za financijaše s Wall Streeta to znači da moraju biti na oprezu. U proteklom je tromjesečju prodano, naime, 51,2 milijuna iPhonea, dok je u istom lanjskom razdoblju prodaja iznosila 61,2 milijuna.

Tim Cook, prvi čovjek Applea, ove rezultate opisao je kao pauzu u rastu, a dio krivice potražio je i u makroekonomskom okruženju. Analitičari pak, tvrde došlo je do zasićenja i nitko više ne kupuje desetak Appleovih proizvoda godišnje, dok su upravo pametni telefoni novih serija tek neznantno bolji od svojih prethodnika. To se ne tiče samo Applea, ista situacija je i sa ostalim proizvođačima koji svake godine izbace novi premium mobitel koji nema ugrađenu revolucinarnu inovaciju.  

Apple je nedavno izbacio iPhone SE mobitel koji bi trebao biti nešto nižeg cjenovnog razreda i kojim planira pokoriti možda i dodatna tržišta, budući ostali proizvođači upravo veliki dio prihoda ostvaruju od mobitela srednje i niže cjenovne kategorije. Premda Appleov financijski rezultat kvartala u njihovim okvirima nije briljantan, ipak se tu govori o dobiti od 10,5 milijardi dolara, koja je 22,5 posto manja nego u istom lanjskom razdoblju, kada je iznosila 13,5 milijardi dolara. Nije nevažno zamijetiti da su 26 posto pali prihodi Applea od prodaje u Kini što je drugo najveće tržište Applea nakon američkog.  

Putokaz za budućnost
Ipak, ono što prema mnogim analitičarima jest svijetla točka kada se radi o financijskom izvješću jest rast prihoda od usluga tvrtke, koje uključuju aplikacije Apple Music i App Store, za 20 posto na godišnjoj razini, na šest milijardi dolara. Time su nadmašili prihode od prodaje iMaca i iPada, čija je prodaja također u padu.

Upravo taj podatak mnogim analitičarima znak je u kojem će smjeru Apple sada krenuti i usmjeriti svoj rast. Umjesto hardvera kladit će se na sofver, kažu svjetski stručnjaci. Kako su rezultati kompanije slabiji nego što su analitičari očekivali, cijena dionice Applea potonula je jučer u produženom trgovanju na Wall Streetu gotovo osam posto, pa je izbrisano 46 milijardi dolara tržišne vrijednosti kompanije. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Mobiteli su se istrošili i više nisu interesantni. Svaka šuša ima već super mobitel i ne treba im bolji. Kao što je rpedviđeno, mobitelčio će postati jeftini commodity. Da je tu Jobs on bi već znao što dalje ali bez njega Apple je osuđen na stagnaciju. Najbolje mu je stoga da napravi kao i Google sa Alphabet, krovnu kompaniju koja će iskoristiti cash dok ga još imaju i ulagati u druge industrije. Vrijeme njihove dominacije je završilo. Npr Apple Store je svršena priča, aplikacije više nisu u modi i zamijeniti će ih moderniji načini pristipa podacima. Od 1.5 mil aplikacija 90% ljudi 80% vremena koristi samo 3-4 aplikacije od kojih nijedna nije Apple

New Report

Close