Instagram će 2021. prodavati robe za 10 milijardi dolara

Društvena mreža planira iskorak u internetsku trgovinu/ REUTERS Društvena mreža planira iskorak u internetsku trgovinu/ REUTERS

Kompanija razvija dvije nove funkcije koje će omogućiti kupnju na aplikaciji, bez njezina napuštanja te virtualno spremanje robe.

Instagram je postao svjestan koje sve potencijale donosi milijarda njegovih korisnika, pa namjerava postati internetsko trgovačko središte koje bi moglo generirati desetke milijardi dolara prihoda, procjenjuju analitičari.

Čelnik kompanije Adam Mosseri u razgovoru za Financial Times - prvom medijskom istupu otkako je u listopadu preuzeo čelnu dužnost - kazao je kako je cilj "smisleno spojiti točke" između kupaca, prodavatelja i golemog broja Instagramovih "influencera".  U tom kontekstu Instagram razvija dvije nove funkcije. Prva bi omogućila kupnju na aplikaciji, bez njezina napuštanja, a kupljeni proizvodi virtualno bi se pospremali u "vrećicu za kupnju".

S novim funkcijama Instagram može osloboditi znatnu vrijednost od svih uključenih strana, ocjenjuje Mosseri, nekadašnji zaposlenik Facebooka. Podsjetimo, najveća društvena mreža za milijardu dolara kupila je Instagram 2012. godine koji je tada bio bez prihoda, ali sa gubicima. Mreža je tokom godina postala iznimno popularna, posebno među mlađim korisnicima i sada vrijedi 158 milijardi dolara, procjenjuju analitičari tvrtke SunTrust Robinson Humphrey.

 

158 mlrd.

dolara procjene su trenutne vrijednosti Instagrama

Oni navode kako će Instagram ove godine ostvariti 15,8 milijardi dolara prihoda od oglašavanja što je gotovo četvrtina cijele Facebook grupe. S druge strane, analitičari Deutsche Bank vjeruju da kompanija može dohvatiti 10 milijardi dolara prodajnih prihoda do 2021. godine. Podsjetimo, Instagram je u ožujku najavio kako će 20 američkih modnih brendova, zajedno s influencerima i kreatorima koji s njima surađuju, biti u mogućnosi izravno prodavati robu putem platforme kroz suradnju s PayPalom.

No, Adam Mosseri ističe kako je trgovanje na Instagramu dugoročni plan koji zahtijeva značajnu infrastrukturu. Primjerice, kompanija u svakoj zemlji mora uspostaviti suradnju s pružateljima platnih usluga. K tome, u aplikaciju će trebati integrirati sustav upravljanja zalihama robe te sustav sigurne kupnje. Sukladno tome, to nije jednogodišnji projekt, već proces koji će trajati pet ili čak 10 godina.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve