Inovativnim preklopnim skijama ciljaju na tržišta Japana i Kine

Autor: Poslovni dnevnik , 22. studeni 2018. u 07:52
Kada je skija presavijena kraća je od jednog metra i prijevoz je jednostavniji

Preklopne skije testirali su slovenski vojnici i već su na tržištu za skijaše takmičare, a ta dvije, tri godine bit će ponuđena verzija za rekreativce.

U Elanu se godišnje proizvede 400.000 pari skija, a slovenska kompanija ima udio od osam posto na svjetskom tržištu. Uskoro, bit će proizvedeno sve više inovativnih preklopnih skija, što je novi Elanov adut na tržištu. 

"Prve preklopne skije testirali su slovenski vojnici, koji su također sudjelovali u razvoju i skijama su vrlo su zadovoljni, zato smo ih razvili za skijaše takmičare. Te su skije već na tržištu, a za dvije, tri godine bit će ponuđena nova verzija za rekreativce", kaže za Finance Leon Korošec, direktor Elanovog odjela za zimske sportove.

Skije za veću mobilnost
U listopadu prošle godine magazin Popular Science Elanove preklopne skije proglasio je najboljom inovacijom u kategoriji sportske opreme.  "Bez obzira na to da se nove skije preklapaju na pola, kada skijate ne primjećujete razliku jer održavaju stabilnost i linije savijanje klasičnih skija. Inovativni smo upravo prema načinu na koji je napravljen taj pregib", objašnjava Leon Korošec.

 

400 tisuća

pari skija proizvede se godišnje u slovenskoj tvornici

Prema njegovim riječima, Elan je želio napraviti napraviti skije još bliže korisnicima, proizvod koji će slijediti globalne trendove veće mobilnosti, kao i omogućiti korištenje puno više dnevnog svjetla ili lakše kombinaciju nekoliko sportova u jednom danu. "Kada je skija presavijena kraća je od jednog metra i njen prijevoz je jednostavniji. Do skijališta možete doći biciklom ili motorom. Ovo je jedina skija koja se može složiti na klasičnom kućištu motora, što smo pokazali zajedno s BMW-om", objašnjava sugovornik Financa.

Ulaganja u tehnologiju
U Elanu procjenjuju da će jednostavan prijevoz skija biti prednost u Kini, koja se intenzivno priprema za Zimske olimpijske igre, brzo otvara skijališta i gradi brze željeznice. "U Japanu brzi vlakovi već voze do skijaških staza", kaže Leon Korošec. Čak i ako se na skijanje ide automobilom, kratke skije imaju prednost jer se jednostavno presaviju u prtljažniku i zauzimaju manje mjesta.

Osim ulaganja u razvoj, nove Elanove skije su također zahtijevale dodatna ulaganja u tehnologiju. "Za sklapanje skija imamo posebnu liniju za stražnji dio proizvodnje, točnije za montažu skija. U posljednje dvije godine Elan je intenzivno tehnološki osuvremenjen. U skijaškom odjelu imamo novu liniju za obradu rubnjaka, koja je najmodernija u industriji. To nam omogućuje mjerenje kutova skija u stvarnom vremenu, što osigurava da svaki par dolazi s proizvodne linije onakav kakav je zamišljeno", navodi Korošec.

U posljednje dvije godine Elan, koji je od jeseni 2015. u vlasništvu fondova Wiltan Enterprise i Merril Lynch, povećava prodaju skija. Nakon loše sezone 2016. godine, prošle godine prodaja je porasla za petinu, a i ove godine očekuju dvoznamenkasti rast. Više od 90 posto prihoda od prodaje ostvareno je na inozemnim tržištima. Najveća od tih tržišta su SAD, Francuska, Austrija, Njemačka i Kanada. "Ove godine povećavamo prodaju na svim našim tržištima, a više nego u drugim zemljama rastemo na tržištima Skandinavije, Češke, Slovačke i Poljske", kaže Leon Korošec.

Komentirajte prvi

New Report

Close