Indija meta globalnih luksuznih brendova

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 31. kolovoz 2015. u 22:01
Industrija prestiža na novom tržištu pokušava nadoknaditi gubitke

Indijsko bi se tržište luksuza do 2019. moglo udvostručiti na 5,6 milijardi dolara, predviđaju stručnjaci.

Nakon usporavanja kineskog tržišta koje im je jedno vrijeme bilo "meka",  luksuzni brendovi  proizvoda počeli su se okretati Indiji i to vodeći se jednostavnom, ali korisnom navigacijom – tržište je tamo gdje žive imućni.

Prema predviđanjima Euromonitora, indijsko bi se tržište luksuza do 2019. moglo udvostručiti na 5,6 milijardi dolara. U odnosu na Kinu, koja je bilježila 23 milijarde dolara prodaje, ovo može djelovati skromno, no riječ je o tržištu koje doživljava nagli  rast. Prodaja luksuznih dobara rasla je 25% u 2014., u odnosu na godinu ranije, dok je Kina zabilježila rast od tek sedam posto, prenosi Euromonitor.  Supruge imućnih vlasnika tvornica i trgovaca tekstilom spremne su potrošiti tisuće  dolara kako bi svoje pojavljivanje na društvenim događajima zaokružile nekim od modnih detalja koje proizvode Valentino, Etienne Aigner ili Christian Louboutin.

Koliko je indijsko tržište spremno za luksuz svjedoči činjenica da ručna torbica u obliku ruže, optočena kristalima i zlatom, čija cijena iznosi i više od 5000 dolara, u čas nalazi kupce. Tako je, primjerice, za Wall Street Journal Shalini Garg, supruga trgovca nekretninama, priznala da je upravo izdvojila 2000 dolara za torbicu koju, nerijetko, nakon što je pokaže na sat vremena – spremi u automobil. "Potražnja za luksuznim proizvodima raste jer ljudi žele izgledati i osjećati se bolje", za WSJ je izjavila Sanjay Kapoor, direktorica Genesis Luxury Fashiona, indijske kompanije koja zastupa Canali, Furlu, Burberry i Jimmy Chooa.

 

17posto

porastao je lani broj kućanstava-milijunaša

Zanimljivo je da u potrazi za kupcima kojima je cijena sporedna stvar proizvođači luksuza moraju nerijetko posegnuti i u srce Indije, imajući na umu da u toj zemlji i "manji" gradovi imaju milijunsku populaciju te da imućni Indijci preferiraju život u takvim sredinama. Još je nekoliko zanimljivosti  vezano uz indijski luksuzni boom. Iako je u većini zemalja na snazi zabrana konzumiranja govedine, ne brani se proizvodnja ili kupnju galanterije od kravlje kože.

Drugo, broj indijskih milijunaških kućanstava čiji prihodi godišnje premašuju granicu od 3,8 milijuna dolara u stalnom je porastu. Brojka se 17 posto od 2014., a predviđa se da će se sljedećih pet godina utrostručiti na 348.000 kućanstava. No istodobno, sloj najbogatijih čini tek 1% populacije, petina zarađuje manje od dva dolara na dan, dok zarada najvećeg dijela iznosi tek 10 dolara. Treće, iako slovi za vrlo tradicionalnu zemlju, Indija je počela usvajati zapadnjačke potrošačke navike, pa se nerijetko mogu vidjeti kombinacije formalne indijske haljine i, primjerice, torbi Judith Leiber.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close