I najelitniji hotelski brendovi u SAD-u ‘gladuju’ za radnicima

Autor: Marija Crnjak , 29. rujan 2019. u 22:01
Foto: Getty Images

U vrijeme kada potražnja za hotelima nikada nije bila veća imamo najskučenije tržište rada u ovoj generaciji, priznao je čelnik Američkog udruženja za hotelijerstvo.

Niska stopa nezaposlenosti i velik rast potražnje za hotelskim uslugama, kao i broja hotelskih kreveta, doveli su do toga da svjetska hotelska krema u Sjedinjenim Američkim Državama ne može naći radnike. Zbog toga pada kvaliteta usluge od koje se očekuje da bude vrhunska, pogotovo s obzirom na visoke cijene usluga koje se u tom segmentu podrazumijevaju, te usluge u okviru programa odanosti. Čini se da ne pomaže ni značajno povećanje plaća u zadnjih nekoliko godina, a radnici su više nego ikad svjesni porasta vlastite moći u odnosu prema poslodavcima. SAD je centar najvećih i najluksuznijih hotelskih brendova, od Marriotta, Hiltona, Hyatta, IHG do Wyndhama, i hotelski biznis buja u svakom pogledu, osim u radnoj snazi koja se smanjuje.

Najveći izazov

“U vrijeme kada potražnja za hotelima nikada nije bila veća imamo najskučenije tržište rada u ovoj generaciji. Stoga je najveći izazov s kojim se naša industrija susreće zapravo ispunjavanje osnovnih uvjeta kako bi se osigurala kvalitetna usluga i pogodnosti koje naši gosti očekuju i zaslužuju”, izjavio je nedavno William Chip Rogers, predsjednik i izvršni direktor Američkog udruženja za hotelijerstvo za The New York Times.

 

86,6posto

vlasnika hotela u SAD-u prijavilo je da trenutno ima slobodna radna mjesta u svojim hotelima

Naime, s rekordno niskom nezaposlenošću od 3,7 posto zabilježenom u srpnju ove godine, najnižom stopom od 2000. jedno od značajnih pitanja s kojima se hoteliijeri suočavaju je pristup stalnoj radnoj snazi. U anketi Udruženja vlasnika hotela Amerike i Azije (AAHOA), čak 86,6 posto ispitanika prijavilo je da trenutno ima slobodna radna mjesta u svojim hotelima, a 66,1 posto izjavilo je da planira povećati broj radnika u naredne tri godine.

Udjel zaposlenika u turizmu u SAD-u također raste. Prema zadnjem izvještaju kuće Oxford Economics (Economic Impact of the US Hotel Industry) za 2018., u SAD-u radi gotovo 56 tisuća hotela s 5,3 milijuna soba, u kojima je ostvareno gotovo 1,3 milijarde noćenja godišnje. Radi se o ukupno 8,3 milijuna radnih mjesta, što znači da na 25 radnih mjesta dolazi više od jednog zaposlenika u turizmu. Od toga je 2,3 milijuna izravno zaposlenih u hotelima, što je za 160.000 radnih mjesta više nego 2015. godine. Ukupan broj radnih mjesta koje je generirala hotelska industrija povećao se za 1,1 milijun od 2015. godine.

Promet hotela povećao se za 43,5 posto od 2010. godine, što je rezultiralo s gotovo 300.000 dodatnih radnih mjesta u hotelima. U razdoblju od 2005. do 2018. godine plaće u hotelima su porasle za 56,7 posto, a zaposlenost za 14,0 posto.

U protekle tri godine u SAD-u je otvoreno više od 2270 novih hotela, motela, gostionica i pansiona, broj soba porastao je na 5,3 milijuna ne računajući Airbnb i ostale objekte za kratkoročni najam. Pritom jedan reprezentativan hotela sa 100 soba zapošljava ukupno 241 radnika, uključujući 137 izravno zaposlenih i 104 neizravnih radnih mjesta, a troškovi plaća iznose ukupno 2,8 milijuna dolara.

To jesu dobre okolnosti za industriju, ali zbog nedostatka radnika ujedno predstavlja i problem. Za goste, nedostatak radne snage znači redove na recepciji, sobe koje nisu spremne za prijavu, hotelske bazene bez spasilaca, loše održavanje, sporu poslugu u restoranu. Rosanna Maietta, predsjednica američke Zaklade za edukaciju kadrova u hotelskom biznisu (AHLEF) napominje pritom da ova studija nije uključila radna mjesta u ugostiteljstvu, gdje je ukupno više od milijun nepopunjenih pozicija.

Nepopunjena mjesta

Broj nepopunjenih radnih mjesta za sezonce krajem lipnja iznosio je 6,1 posto u sektoru smještaja i prehrambenih usluga, u usporedbi s 4,6 posto u ukupnom gospodarstvu, objavio je Ured za statistiku rada. Naprosto nema dovoljno domaćih tražitelja posla koji bi zadovoljili potrebe za radnom snagom. Stoga doseljenici, koji čine oko 13 posto stanovništva u SAD-u, čine 31 posto radnika u hotelijerskoj industriji. Ovaj sektor ujedno je i glavni poslodavac imigranata, koji rješavaju velik dio problema nedostatka kadrova, pa hotelijerima ne odgovara migracijska politika koju promovira Trumpova administracija.Primjer je popularni otok Mackinac u sjevernom Michiganu, koji ima samo 500 stanovnika tijekom cijele godine, te otprilike još 3000 radnika u ljetnim mjesecima. Odgoda odobrenja za sezonske radničke vize ove godine prisilila je jedno odmaralište da privremeno zatvori svoj restoran.

Kako bi se angažirao veći broj domaćih radnika, AHLEF proširuje programe za privlačenje i zadržavanje radnika. Cilj je u sljedećih pet godina upisati 50.000 pripravnika na pozicijama menadžmenta i nadzora, te pomoći 5.000 ljudi da besplatno dođu do fakultetske diplome. Plan je dodijeliti više od 5 milijuna američkih stipendija i osposobiti 8.000 ljudi u dobi od 16 do 24 godine koji se ne školuju niti su 
zaposleni.

Komentirajte prvi

New Report

Close