Hotelijeri žele dio kolača u rastućem iznajmljivanju kuća

Autor: Tomislav Pili , 29. lipanj 2015. u 22:00
Airbnb najviše oglašenih smještajnih kapaciteta ima u Parizu/REUTERS

Hyatt i Wyndham investirali u startupove koji povezuju iznajmljivače i turiste dok InterContinental potencijal vidi u turističkom vođenju.

Veliki hotelski lanci počeli su ulagati značajne svote novca u konkurenciju Airbnb-u – internetsku platformu za povezivanje iznajmljivača soba i apartmana te turista – shvaćajući svoju pogrešku što nisu uložili u tu kompaniju odmah na njezinu početku.

Hyatt Hotels u ponedjeljak je objavio da je dio skupine investitora koja će uložiti 40 milijuna dolara u Onefinestay, britanski startup koji je izravna konkurencija Airbnb-u. Prema tvrdnjama upućenih izvora britanskih medija, Wyndham Hotels, koji drži brendove poput Ramade i Travelodgea, uložio je 7,5 milijuna funti u londonsku tvrtku LoveHomeSwap, pretplatnički servis koji omogućava vlasnicima nekretnina da se zamijene za domove. Na uspon "ekonomije dijeljenja" nije mogao ostati hladan ni najveći globalni lanac po broju soba, InterContinental.

Ta je kompanija najavila suradnju s norveškim Stay.com koji nudi turistička vođenja po mjeri gostiju. Da su etablirani hotelijeri podcijenili Airbnb na njegovim počecima prije sedam godina priznao je nedavno i Sébastien Bazin, izvršni direktor francuskog lanca Accor, izjavivši kako je bila greška što nisu prije investirali u tu američku kompaniju koja danas vrijedi 24 milijarde dolara. "Mi nismo konkurenti. Što možemo zajedno? Vjerojatno mnogo toga", dodao je Bazin. Naime, iako nema formalnu suradnju s hotelijerima, Airbnb ne zabranjuje da hoteli oglašavaju svoje sobe na njihovoj stranici. Slično smatra i Greg Marsh, izvršni direktor Onefinestaya koji je izjavio da se srednjoročno i dugoročno može pronaći mnogo načina za suradnju s hotelijerima.

Možda zbog toga hotelska industrija još ne smatra da su im platforme poput Airbnb-a snažna konkurencija, što opravdavaju brojkama. Prema podacima konzultantske kuće PwC, preko Airbnb-a je dva milijuna turista pronašlo smještaj u Parizu, gradu s najviše oglašenih smještajnih kapaciteta na toj stranici. Istovremeno, pariški hoteli bilježe popunjenost soba na stabilnih 80 posto. Međutim, analitičari turističke industrije ocjenjuju da hotelijeri nisu u pravu. Airbnb nudi 1,5 milijuna smještajnih jedinica u 190 država svijeta, i to od stanova u strogim središtima metropola do kućica na drvetu.

Drugim riječima, nudi više kapaciteta nego lanci poput Hiltona i Marriotta. "Svaki direktor hotela koji kaže da Airbnb nije prijetnja se vara", kaže Henry Harteveldt, osnivač Atmosphere Researcha, konzultantske tvrtke za turističku industriju. "Stranice poput Airbnb-a odvlače goste od hotela", dodao je Harteveldt.

Komentirajte prvi

New Report

Close