Holivudske glavešine kupuju Playboy za 3 milijarde dolara

Autor: Tomislav Pili , 28. listopad 2016. u 14:26
Hugh Hefner osnovao je Playboy 1953. godine kada je na naslovnici osvanula Marilyn Monroe

Nakladničku kuću namjeravaju preuzeti bivši čelnici Sony Picturesa i filmskog studija MGM.

Dvojica nekadašnjih čelnika vodećih holivudskih filmskih studija pred zaključenjem su pregovora o kupnji kultnog muškog magazina i brenda Playboy.

Prema navodima Reutersa, tvrtka Double Eagle Acquisition u poodmakloj je fazi pregovora o kupnji nakladničke kuće Playboy Enterprises kao dio portfelja imovine čija se vrijednost procjenjuje između dvije i tri milijarde dolara. Iza Double Eagle Acquisitiona stoji Jeff Sagansky, bivši predsjednik CBS Entertainmenta i supredsjednik Sony Pictures Televisiona te Harry Sloan, nekadašnji predsjednik i izvršni direktor filmskog studija Metro-Goldwyn-Mayer.

Brend nadrastao magazin
Poslovna ideja njihove kompanije je kupnja udjela u drugim kompanijama. Double Eagle Acquisition u tu se svrhu lani izlistao na burzi prikupivši 500 milijuna dolara. Od 2011. Playboyeva nakladnička kuća u vlasništvu je kompanije Rizvi Traverse Management te legendarnog osnivača magazina, Hugha Hefnera. Podsjetimo, Hefner je magazin osnovao 1953. godine kada je na prvoj naslovnici osvanula Marilyn Monroe. Transakcija u kojoj je Rizvi Traverse ušao u vlasničku strukturu vrednovala je kompaniju na 207 milijuna dolara. Iako se ime Playboy najčešće povezuje s magazinom, tijekom godina je vrijednost brenda daleko nadrasla vrijednost tiskanog izdanja.

 

40posto

prihoda od prodaje kompanija ostvaruje u Kini

Naime, od 5,6 milijuna komada, koliko je iznosila naklada 1975. godine, posljednjih godina Playboyeva naklada je pala na približno 800.000 primjeraka. Samo američko izdanje magazina godišnje gubi oko tri milijuna dolara. Nakladnik je u veljači ove godine objavio da će od broja za ožujak prestati objavljivati golišave fotografije Playboyevih djevojaka po čemu je magazin i bio poznat. Odluka je obrazložena zastarjelošću takvog pristupa s obzirom na obilje besplatne pornografije na internetu. Magazin se stoga okrenuo "lifestyle" temama za muškarce. Međutim, nakladnička kuća ima u 180 država sklopljene ugovore o korištenju brenda i zaštitnog znaka, Playboyevog zeca, na različitim proizvodima, od odjeće preko nakita i alkoholnih pića do parfema.

Prepoznali vrijednost
Takvi su proizvodi posebno popularni u Kini iz koje dolazi 40 posto Playboyevih prihoda od brendiranih proizvoda. Samo tijekom posljednjih 10 godina kompanija je u Kini zaradila pet milijardi dolara. Inače, u 2014. su ukupni globalni prihodi od prodaje takvih proizvoda iznosili 1,5 milijardi dolara.

Tu je vrijednost prepoznao i Rizvi Traverse koji uz Playboy drži i udjele u Twitteru, Snapchatu, ali i SpaceX-u, kompaniji za svemirske letove osnivača Tesle, Elona Muska. Zanimljiv je i udjel u tvrtki RealD koja se bavi 3D filmskom tehnologijom. Taj je udjel Rizvi Traverse stekao početkom ove godine. Izvori Reutersa ističu kako nije jasno hoće li Double Eagle kupiti kompletnu imovinu Playboy Enetrprisea te hoće li u posao biti uključeni i neki udjeli Rizvi Traversea u ostalim kompanijama. Double Eagle i Playboy odbili su komentirate napise o preuzimanju dok je Rizvi Travesre ostao nedostupan.

Komentirajte prvi

New Report

Close