Heineken želi da Hrvatima dobro poznato pivo postane vodeći brend u regiji

Autor: Poslovni dnevnik , 01. lipanj 2017. u 13:45
Dio proizvodnje seli se u Pivovaru Skoplje za opskrbu tržišta Makedonije, Crne Gore i Kosova/Thinkstock

Pivovara Skoplje najveća je pivovara u Makedoniji i već puna pivo marke Skopsko, Heineken, Amstel i Gorsko, te bezalkoholna pića.

Pivovarna Laško, odnosno njen novi vlasnik Heineken, odlučili su nakon dvije godine svoje najprodavanije pivo Zlatorog ponovno puniti u inozemstvu.

Tako je jedina licencirana punionica izvan Slovenije postala Pivovara Skoplje, javlja portal Siol.net. Prema informacijama portala, pivo iz Makedonije namijenjeno je domaćem tržištu, kao i tržištima Crne Gore i Kosova, ali nije isključeno da će se u budućnosti plasirati i u zemlje poput Srbije. Hrvatsku će se nastaviti opskrbljivati izravno iz Slovenije. "Ambicija brenda Laško Zlatorog je da postane vodeći brend u regiji", komentiraju odluku o preseljenju u Skoplje iz Pivovarne Laško, najavljujući ponovni napad na tržišta na kojima su nekada bili veliki igrači, a njihovo pivo "kućni" napitak većine ugostiteljskih objekata.

 

30 posto

povećani su kapaciteti u Skoplju zbog punjenja Zlatoroga

Voda nije presudna
Laško je ugovor s Pivovarom Skoplje zaključilo nakon mjeseci pripreme i ispitivanja kako bi se osiguralo da će pivo Zlatorog zadržati svoju izvornost i kvalitetu.  Iako u pivu proizvedenom u Skoplju neće više biti cijenjena i nagrađivane voda iz Laškog, već voda iz Skoplja, u Pivovarni Laško uvjeravaju da potrošači neće biti oštećeni i da neće osjetiti nikakvu promjenu u okusu.  Obrada vode i drugih sastojaka postala je standardizirana, a inače voda nije više presudna za okus i kvalitetu piva, već drugi sastojci, a makedonska pivovara će pivo marke Zlatorog proizvoditi po utvrđenom receptu. Takom će makedonskim, crnogorskim i potrošačima na Kosovu biti ponuđeno pivo marke Zlatorog u staklenim bocama od 0,5 i 0,33 litara, limenki od 0,5 litara i plastičnoj boci od 1,5 litre.

Pivovara Skoplje je najveća pivovara u Makedoniji, koja već puni piva marki Skopsko, Heineken, Amstel i Gorsko, te bezalkoholna pića marke Coca-Cola, Fanta, Sprite, Nestea i druge.  Pivovara Skoplje dosad je imala kapacitet za proizvodnju od 1,1 milijuna hektolitara pića, kojeg su ove godine znatno proširili.  U očekivanju početka proizvodnje piva Zlatorog kapaciteti pivovare povećani su čak 30 posto. Vlasnici Pivovare Skoplje su Coca-Cola i Heineken, koji je vlasnik Pivovarne Laško, tako da je riječ o optimizaciji troškova proizvodnje piva i logistike u skupini Heineken. Od 2015. godine glasovito pivo Zlatorog puni se u Laškom, da bi potom bilo poslano na više od tisuću kilometara dug put do jugoistočne Europe.

Šrotove pogrešne odluke
Prije toga, pivo Zlatorog punili su u svojoj kosovskoj pivovari Birra Peja. Pivovarna Laško ju je kupila 2006. godine, nekoliko mjeseci nakon što je upravljanje kompanijom preuzeo Boško Šrot.  Ta akvizicija pokazala se nesretnom za slovenskog proizvođača piva, zbog nje je kasnije gotovo potpuno potonuo i smatra se glavnim krivcem za prodaju Radenske i Fructala. Suvlasnik Birre Peja bio je kontroverzni kosovski poduzetnik Ekrem Lluka, kojeg slovensko pravosuđe optužuje da je dobio proviziju od 10 milijuna eura prilikom pokretanja kosovskog telekomunikacijskog operatera Ipko. U početku, u Laškom je planirano da Birra Peja postane regionalni centar iz kojeg bi Pivovarna Laško opskrbljivala tržišta zemalja bivše Jugoslavije.

 

50 tisuća

hektolitara Heinekena u limenkama proizvodit će se u Laškom

Međutim, nakon Šrotovog odlaska i sanacije njegovih pogrešnih odluka, Laško je krenuo drugim putem. Godine 2014. kosovska pivovara prodana je tvrtki Devoll Group, koja se bavi distribucijom kave i brašna, a zatim je proizvodnju piva postupno premještena u Sloveniju. Posljednja boca Zlatoroga na Kosovu je bila napunjena u srpnju 2015. godine. To nije bila prva pivovara koja je Pivovarna Laško imala u inozemstvu. Već 2000. godine postali su vlasnici Jadranske pivovare, da bi 2009. godine, nakon nezadovoljstva zaposlenih, odlučiti da više neće pokrivati gubitke nastale lošim upravljanjem, te je pivovara zatvorena. Dok Heineken manji dio proizvodnje seli iz Slovenije u Makedoniju, ni u Laškom neće ostati praznih ruku, jer im je novi vlasnik prije nekoliko mjeseci osigurao novi posao.

 Krajem ožujka ove godine s linija za punjenje Pivovarne Laško počele su izlaziti prve limenke piva marke Heineken. Pedeset tisuća hektolitara godišnje bit će namijenjeno slovenskom, hrvatskom i bosanskom tržištu, a iduće godine će početi i s varenjem piva. U Pivovarni Laško proizvode i pune Karlovačko pivo, slovački Corgon, svjetski poznati brand Amstel i jabukovaču Strongbow. U Unionu su počeli puniti Heinekenovu jabukovaču pod markom Jabolčni Tat. Pivovarna Laško je početkom prošle godine preuzela prodaju Heinekenovih brendova na tržište Slovenije, kao što su Sol, Desperados, Goesser i Krušovica. 

Glavni zadatak Heinekena

Zaustaviti pad prodaje
Glavni zadatak Heinekena, novog vlasnika Pivovarne Laško Union je da zaustavi pad tržišnog udjela na domaćem tržištu. Naime, vremena kada se moglo birati samo između piva marke Laško i Union odavno su prošla. Još 2013. godine, grupa Pivovarna Laško dominirala je slovenskim tržištem piva s udjelom od 86 posto. Međutim, agresivnim širenjem jeftinijeg i kvalitetnijeg stranog piva i osnivanjem manjih pivovara, udjel Pivovarne Laško na tržištu do kraja 2015. pao je na 74 posto, a nema još podataka za 2016.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Prošlo je vrijeme “napoja” od pive! Zanatske (craft) pive dolaze!

Žuja je zakon

New Report

Close