Grčka prva, Hrvatska tek sedma destinacija turistima iz Srbije

Autor: Poslovni.hr/Hina , 18. lipanj 2013. u 17:19
Thinkstock

Hrvatska je turistima iz Srbije, iako zemljopisno najbliža, tek sedma destinacija po izboru za godišnji odmor.

Hrvatska je turistima iz Srbije, iako zemljopisno najbliža, tek sedma destinacija po izboru za godišnji odmor i broju registriranih odlazaka, a srpskom je tržištu i dalje najinteresantnija Istra, Kvarner te otoci, posebice Hvar i Korčula, izjavio je za Hinu ravnatelj Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić.

Ove godine se, po procjenama YUTA, očekuje da će u ljetnoj sezoni srbijanske turističke agencije u Hrvatsku odvesti ukupno 5.000 do 7.000 ljudi kroz klasičnu turističku ponudu, ali će gostiju svakako biti više jer, po ocjeni Seničića, ni Srbija niti Hrvatska "nemaju ni približno precizne podatke o stvarnom broju turista u pravom smislu te riječi".

"Hrvatska za Srbiju još nije klasična turistička destinacija jer su i dalje aktualne obiteljske i prijateljske veze pa mnogo veći broj ljudi provede godišnji odmor u Hrvatskoj nego što to pokaže službena statistika", navodi Seničić, ukazujući na to da se često kao statistički podatak krivo koristi broj registriranih ulazaka preko granice, što ne daje vjernu sliku.

Uspoređujući broj gostiju ravnatelj YUTA podsjeća da je nekad iz Srbije u Crnoj Gori ljetovalo između 500 i 700 tisuća ljudi svake sezone, ali ih je sad toliko u Grčkoj, koja je već godinama na prvom mjestu po izboru srbijanskih turista.

Procjena je da u inozemstvu godišnje ljetuje između 800.000 i milijun građana Srbije, njih oko 600.000 putuje preko turističkih agencija, a ostali idu u vlastitoj organizaciji. Oko 70 posto ih ljetuje u Grčkoj, koja je najtraženija destinacija, a slijede Turska, Španjolska, koja je ove godine traženija od Egipta, zatim Tunis, Bugarska, Crna Gora i Hrvatska.

U anketi u kojoj je na internetskoj stranici YUTA sudjelovalo oko 3.000 ljudi, Grčka je na prvom mjestu (62 posto) kao poželjna destinacija, a slijede Turska, Španjolska, Egipat, Crna Gora na petom mjestu, a potom Italija, Bugarska i Hrvatska.

Hrvatska je, međutim, na trećem mjestu – iza Grčke i Crne Gore, po izboru za ljetovanje u vlastitom aranžmanu, a samo će jedan posto sudionika ankete na hrvatsko primorje doći posredstvom turističke agencije.

"Sve više mladih prepoznaju Hrvatsku kao destinaciju za ljetni odmor i ta je generacijska bliskost, u neku ruku, uzvratna jer imamo sve više mladih iz Hrvatske koji dolaze u Srbiju na festivale poput Exita u Novom Sadu ili na zabave i koncerte u Beogradu", kaže Seničić.

Među vodećim srbijanskim agencijama njih petnaestak u svojoj ponudi imaju hrvatsko primorje i otoke, ali i krstarenje Jadranom, a među vodećim po broju i raznovrsnosti aranžmana su Odeon world, Ponte, Belvi, Kon Tiki, Sebra.

Po ocjeni ravnatelja YUTA, ključni razlozi smanjenog interesa za Hrvatsku su cijene i tip aranžmana, budući Hrvatska za većinu srbijanskih turista nije konkuretna u odnosu na Grčku, jer Grci u značajnom dijelu nude apartmanski smještaj, a u toj vrsti ponude na deseci agencija vide svoj interes, uzimajući fiksni zakup apartmana i na 120 dana.

YUTA još nema podataka da je neka srbijanska agencija zakupila apartmane u Hrvatskoj, a s hotelima i vlasnicima apartmana radi se na upit, a to je, po ocjeni ravnatelja Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije, često ograničavajući faktor za obje strane.

Komentirajte prvi

New Report

Close