GoOpti raste 15% godišnje, ali prvu dobit očekuje tek 2020.

Autor: Poslovni dnevnik , 12. lipanj 2019. u 22:00
U sustavu GoOpti registrirano je 460 vozila/Nel Pavletić/PIXSELL

Kompanija koja djeluje i u Hrvatskoj od početka rada prije osam godina prevezla je 1,7 milijuna putnika, a samo lani 382.000.

Digitalna platforma GoOpti, koja već osam godina nudi svoje usluge vožnje do obližnjih zračnih luka u Sloveniji, Italiji, Hrvatskoj, Austriji i Njemačkoj, sada nudi prijevoz do više od 400 aerodroma diljem svijeta. Prošle godine GoOpti je prevezao preko 382.000 putnika, a nešto više od 1,7 milijuna putnika od početka rada. Trenutno bilježi godišnji rast od 15%.

Za grupe i pojedince
Prošle je godine putem GoOptija kupljen prijevoz vrijedan 10,7 milijuna eura, navodi agencija STA, ali kompanija još uvijek ne ostvaruje dobit na razini grupe. To je planirano za 2020. godinu. Tijekom ljetne sezone prevozi se više od 50.000 putnika mjesečno. GoOpti shuttle trenutno posluje u Italiji, Sloveniji i Hrvatskoj, te ima 17 franšiza, koje su uzele prijevozničke tvrtke, od kojih neke imaju i podizvođače.

 

50 tisuća

putnika mjesečno koristi usluge GoOptija u ljetnoj sezoni

Tako je u sustavu ukupno 75 prijevoznika, a 460 vozila registrirano je na platformi. U stvarnosti, platforma GoOpti djeluje po cijelom svijetu, kako na strani potražnje tako i na strani ponude, budući da u sustav dodaju autobusne i željezničke prijevoznike i taksije iz cijelog svijeta. Kada je riječ o partnerskim tvrtkama, na web stranici GoOptija moguće je rezervirati transfere iz gradova do zračnih luka i iz zračnih luka u gradove u više od stotinu zemalja, s naglaskom na Europu, Sjevernu i Južnu Ameriku i Aziju.

Nadogradnja sustava omogućuje rezervaciju usluga za više od 400 zračnih luka u više od 750 gradova i turističkih destinacija diljem svijeta. Prednost sustava je i u tome što nudi sveobuhvatan spektar usluga grupnog i pojedinačnog  prijevoza, gdje su različite vrste prijevoza dostupne po različitim cijenama.

Na taj način putnici mogu odabrati prijevoz koji zadovoljava njihova financijska očekivanja i potrebu za udobnošću. "Putnici koji žele najisplativiju opciju mogu se odlučiti za putovanje od zračne luke do konačnog odredišta autobusom, a drugi koji žele privatni prijevoz mogu rezervirati taksi ili automobil u ekonomskoj klasi, dok poslovni ljudi imaju mogućnost rezervacije vozila višeg cjenovnog razreda", izjavio je Marko Guček, direktor tvrtke GoOpti.

Računaju na novac fondova
Tvrtka je izračunala i da je do sada pružanjem usluga prijevoza uštedjela 16.000 tona emisije ugljičnog dioksida, a na cestama je zbog GoOptijeve optimizacije prijevoza bilo 320.000 automobila manje. Prošle godine, nakon što se u Financama pojavio tekst u kojem se tvrdilo da GoOpti kupuje slovenski Petrol, osnivači su odmah rekli da to nije sigurno. "Nismo na prodaju, ne znam čemu služe tako pompozne vijesti. Istina je da se svaka tvrtka prodaje ako je ponuda dovoljno visoka. Za sada je nije bilo, a mi radimo potpuno normalno", rekao je Marko Guček, uz Tomaža Lorenzettija i Sašu Sušnika, jedan od tri osnivača GoOptija.

Guček je objasnio da su 2017. godine u poslovanju ostvarili pozitivnu nulu, tako da im novac nije potreban, ali za novi krug ulaganja očekivali su da će novac dobiti od fondova rizičnog kapitala, kao i ranije.  Krajem 2016. godine EBRD i skupina fondova rizičnog kapitala ušli su u tvrtku sa 2,9 milijuna eura, te dobili 20-postotni udjel. Još 1,5 milijuna eura GoOpti je dobio na natječaju u sklopu europskog programa Obzor 2020. Petrol, koji se spominjao kao ozbiljan kandidat za preuzimanje, s kompanijom GoOpti sudjeluje u nekoliko projekata, objasnio je Guček, dodajući da su oni vrlo kompatibilni, ali da prave ponude  nije bilo. 

Komentirajte prvi

New Report

Close