Globalno tržište proizvoda sa stevijom već sada vrijedi četiri milijarde dolara

Autor: Tomislav Pili , 16. kolovoz 2017. u 14:42
Proizvodnja je lani rasla svega dva posto/FOTOLIA

Potražnja u četiri godine povećala se tri puta na 1038 tona, a u pet godina na tržištu je 10.000 proizvoda koji sadrže taj zaslađivač.

U svega četiri godine potražnja za stevijom povećala se tri puta na krilima velikih prehrambenih kompanija koje traže zdraviju alternativu šećeru. Kako prenosi Bloomberg podatke Euromonitora, od 2011. do 2016. globalna potražnja za stevijom porasla je na 1038 tona. Radi se o biljci iz porodice glavočika kojoj pripada i suncokret, a 200 je puta slađa od šećera.

Vrlo zanimljiva biljka
Međutim, zaslađivač od stevije koji mogu koristiti dijabetičari nema kalorija zbog čega je ta biljka vrlo zanimljiva prehrambenim kompanijama koje se moraju prilagoditi trendu unosa manjih količina šećera. Već danas globalno tržište stevije i proizvoda koji sadrže taj zaslađivač vrijedi četiri milijarde dolara. Naime, osim u gaziranim pićima, steviju se može naći u kečapima, umacima za salate, grickalicama, žvakaćim gumama, zubnoj pasti, pa čak i u maramicama za bebe.

 

Hugh

To je tržište koje ima golem potencijal rasta, vidimo mnoštvo prilika.

U posljednjih pet godina pojavilo se više od 10.000 novih proizvoda koji sadrže steviju, a čak 70 posto tih proizvoda pojavilo se u posljednje tri godine, pokazuju podaci malezijskog proizvođača stevije PureCircle.  "To je tržište koje ima golem potencijal rasta. Vidimo mnoštvo investicijskih prilika", kaže Jonathan Hugh, direktor agroindustrijske divizije u londonskom trgovcu robama ED&F Man. Ta kompanija ove godine planira uložiti u razvoj novog zaslađivača, a na sličnom projektu radi i američki Cargill, jedna od najvećih poljoprivrednih kompanija na svijetu.  Upravo je Cargill potaknuo pozornost prehrambenih kompanija prema toj biljci izbacivši 2008. na tržište prvi zaslađivač od stevije. 

Skok nakon 2011.
No, potražnja je posebno skočila nakon 2011. kada je Europska unija dopustila korištenje stevije u prehrani. Švicarski Lindt & Sprüngli, vodeći svjetski proizvođač premium čokolade, najavio je da će njegova američka tvrtka Russell Stover ujesen na tamošnjem tržištu predstaviti čokoladu zaslađenu stevijom.

Unatoč brzom rastu potražnje, stevija i dalje drži mali udjel na tržištu zaslađivača. Naime, bijeli šećer i dalje je kralj s 83 posto udjela, pokazuju podaci konzultantske kuće LMC International. K tome, proizvodnja te biljke i dalje vrlo sporo raste, svega malo više od dva posto u prošloj godini. Podsjetimo, stevija je nazvana po španjolskom botaničaru Pedru Jaimeu Estevi, a u Južnoj Americi poznata je već stoljećima. 

Komentirajte prvi

New Report

Close