Fordova prodaja u Kini ovisi o testovima 18 'zlatnih noseva'

Da bi dobili posao, kandidati prolaze rigorozne provjere/REUTERS Da bi dobili posao, kandidati prolaze rigorozne provjere/REUTERS

Ispitivači u razvojnom centru u Nanjingu ocjenjuju miris svih komponenti koje se ugrađuju u unutrašnjost auta za kinesko tržište.

Na koliko detalja paze proizvođači automobila da bi se probili na najvećem svjetskom tržištu pokazuje i primjer Fordovih "zlatnih noseva". Njihov je zadatak spriječiti da automobili  tog proizvođača imaju značajku koje se kineski kupci najviše užasavaju - miris novog automobila.

Opsežan test
Kako piše Reuters, u Fordovu razvojnom centru pored grada Nanjinga zaposleno je 18 stručnjaka za miris materijala čiji je zadatak pomirisati i ocijeniti svaku komponentu koja se ugrađuje u unutrašnjost Fordovih automobila namijenjenih kineskom tržištu. Inače, test mirisa nije jedinstven samo za Kinu, ali je daleko opsežniji nego na ostalim tržištima. Naime, Fordovi "zlatni nosevi" godišnje provedu oko 300 testova, trećinu više nego na europskom tržištu.

 

300 testova

godišnje provede se u Fordovu centru, trećinu više nego u Europi

"U Americi kupci žele miris novog automobila i čak kupuju sprejeve da bi stariji automobili imali miris novoga. U Kini je suprotna situacija", pojašnjava Andy Pan, voditelj odjela za materijale u Fordovom centru. Koliko je ta kulturološka razlika bitna za prodaju govori i prošlogodišnje istraživanje J.D. Powera koje pokazuje da je neugodan miris automobila na vrhu značajki koje kineski vozači uzimaju u obzir prilikom kupnje, čak ispred kvarljivosti motora i njegove buke te potrošnje goriva.

Razlog je što Kinezi smatraju da im umjetni miris novog automobila može naškoditi zdravlju, pojašnjava Don Yu, generalni direktor za Kinu kompanije CGT koja proizvodi presvlake za sjedala koja se ugrađuju u automobile General Motorsa, Volkswagena i Forda. "Zlatni nosevi" prilikom testiranja upisuju na što ih asocira miris različitih komponenti, poput gumenih tepiha, upravljača ili presvlake sjedala. 

Postati i ostati 'nos'
Tako se u testovima mogu naći opaske poput "spaljena guma", "pokvareno meso" ili "prljave čarape", a takve se komponente vraćaju dobavljačima. Koliko je miris bitan pokazuje i podatak da sjedala u Fordove tvornice u Kini ne dolaze upakirane u najlon, kao na ostalim tržištima, već u platnene vreće kako bi se mogle ventilirati. Postati i ostati "zlatni nos" nije nimalo jednostavno. Ispitivači prolaze rigorozne provjere svojih sposobnosti prije nego što dobiju posao, a i kasnije moraju živjeti gotovo asketski. "Moramo imati vrlo zdrave životne navike - ne smijemo piti alkohol ni pušiti cigarete", kaže ispitivačica Amy Han. Dodaje kako ona izbjegava i začinjenu hranu, lakiranje noktiju i jake parfeme te nošenje kožne odjeće.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve