Fiat ugrožava loša željeznička infrastruktura u Srbiji

Autor: Rato Petković / VLM , 18. veljača 2013. u 17:23
PD

Loše stanje željezničke infrastrukture u Srbiji ugrožava proizvodnju u Fiatovoj tvornici automobila u Kragujevcu.

Loše stanje željezničke infrastrukture u Srbiji ugrožava proizvodnju u Fiatovoj tvornici automobila u Kragujevcu jer zbog spore i nesigurne vožnje usporava dopremu rezervnih dijelova i isporuku gotovih automobila. Najlošije stanje je na pruzi od Beograda do Bara kojom se obavlja prijevoz proizvedenih vozila do Luke Bar i dalje u Italiju koja je glavno tržište za automobil Fiat 500L. Po riječima Antonia Ferrare, glavnog direktora kragujevačke tvornice automobila, dnevno se koristi do 300 tegljača za prijevoz autodijelova, te 15 kompozicija vlakova koji tjedno prevoze vozila do Luke Bar. Opterećenje koje srbijanske željeznice mogu podnijeti nije dovoljno, kao ni brzina vlakova. Prosječna brzina vlakova u Srbiji je 42 km na sat, a samo 3,2% pruga omogućuje brzine veće od 100 km/h.

Elektrificiranih pruga samo je 32,7 posto, dok je prosječna starost vagona i lokomotiva veća od 30 godina, tako da u prosjeku njih 480, koliko ih posjeduje tvrtka ŽS lokomotiva, nije u svakodnevnoj upotrebi. Stanje na željeznici drži se jednom od glavnih zapreka većem ulaganju inozemnog kapitala u Srbiju. I ostali talijanski investitori kojih u Srbiji ima više od 300 žalili su se za vrijeme talijansko-srpskog poslovnog savjeta Mlađanu Dinkiću, srpskom ministru gospodarstva, na lošu željezničku infrastrukturu. Uz tvrtke u Srbiji, talijanske kompanije zainteresirane su za ubrzanu rekonstrukciju pravca od Beograda do Bara jer preko njega ide najkraća veza s Rumunjskom u kojoj posluje 30 tisuća talijanskih tvrtki. Ministar Mlađan Dinkić obećao je da će se dio ruskog kredita od 800 milijuna dolara iskoristiti za otklanjanje kritičnih točaka na pravcu prema Crnoj Gori.

I Srbija je zainteresirana za bolju cestovnu i željezničku infrastrukturu koja je povezuje s Italijom s kojom je lani ostvarila rekordnu robnu razmjenu vrijednu 2,5 milijardi eura, od kojih se milijarda odnosi na srpske proizvode izvezene na talijansko tržište. Kako i automobili spadaju u srpski izvoz ulaganje u bolju cestovnu i željezničku infrastrukturu bitno je i za gospodarstvo Srbije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close