Fiat pokreće treću smjenu i zapošljava još 800 radnika

Autor: Rato Petković / VLM , 12. ožujak 2013. u 22:01
Ove godine proizvest će 160.000 vozila/EPA

Dobra prodaja Fiata 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, potaknula Upravu na proširenje proizvodnih kapaciteta.

Zbog dobre prodaje Fiatovog modela 500L u kragujevačkoj tvornici su odlučili od travnja uvesti treću smjenu.

Time će u postojećih 2600 radnika posao dobiti njih još 800, a dosadašnji desetsatni radni dan u dvije smjene bit će zamijenjen osmosatnim u tri smjene. Antonio Ferrara, direktora tvornice Fiata u Kragujevcu, istaknuo je kako se proizvodi punom parom, a potvrdio je kako je realan ovogodišnji plan proizvodnje od 160.000 vozila. Srpskom premijeru Ivici Dačiću i ministru financija Mlađanu Dinkiću pokazan je prototip modela  sa sedam sjedala, čija će proizvodnja početi u svibnju. Taj model je prvenstveno namijenjen američkom tržištu na kojemu Talijani  očekuju dobar plasman preko Chryslera, koji je u vlasništvu Fiata.Na sajmu u Ženevi izložen je i terenac 500L Trekking. Najveća potražnja postoji u Italiji, dok je u Srbiji od 40-ak tisuća proizvedenih vozila Fiata 500L prodano samo pet, od kojega je jednoga kupio ministar financija Mlađan Dinkić, jer je Srbima cijena od 15.000 eura previsoka. U rekonstrukciju biše Zastave uloženo je 850 milijuna, a u instaliranju najsuvremenije opreme još 150 milijuna eura.

Fiat ima 67, a Srbija 33 posto vlasništva u kragujevačkoj tvornici. Procjena je da će ove godine biti proizvedeno automobila u vrijednosti od dvije milijarde eura.Osim toga, očekuje se da će kooperanti proizvesti dijelove vrijedne milijardu eura. Riječ je o proizvodnji koja će biti plasirana izvan onoga što je namijenjenoj Fiatovoj tvornici. U Srbiji postoji oko 150 tvrtki koje se bave proizvodnjom autodijelova pa je autoindustrija postala vodeća industrijska djelatnost u zemlji.Mnoge tvrtke, poput južnokorejske kompanije Yura i njemačkog Boscha proizvode dijelove za druge proizvođače automobila. Tako Yura najviše izvozi u Slovačku gdje se proizvode automobili južnokorejskih autokompanija.Razvoj automobilske industrije u Srbiji dao snažan podstrek reindustrijalizaciji zemlje o čemu se trenutačno vodi rasprava na godišnjem Biznis forumu na Kopaoniku u organizaciji Udruge ekonomista Srbije. Procjenjuje se kako bi se postojeća proizvodnja, koja je na razini iz 1970. godine, mogla obnoviti i proširiti u idućih 20 godina, uz svestranu potporu vladine ekonomske politike.

Komentari (3)
Pogledajte sve


Ovo je odličan potez Srbije. Bolje ulagati u autoindustriju nego u autoceste. Fiat 500 je prava mala bombica i njegovo glavno tržište i je USA a tu je fiat preko Cryslera jaki. Fiat 500 Abarth je prava sminkerska pila 200KS . Uz ovih 2600 radnika još se zaposli barem 5000 kooperanata u dodatnim industrijskim firmama.

Ma sto ce Hrvatskoj industrija? Ma to je sve prljavo, zeleni… (ironija).
Naravno, industrija dodaje izvoz, daje dobre poslove za cijelu godinu, place, razvija se znanje, kooperanti dobivaju posao… multiplikator je velik u smislu zapsoljavanja i stvaranja nove vrijednosti.

Hrvatska je potpuno propala. Njeni industrijski kapaciteti su se raspali, a novi nikad nisu razvijeni. I male zemlje izvoze i po 10x vise nego mi. Opet se vracamo na ono sto su jucer rekli Njemci… predugo cekanje dozvola, enormni porezi i dadzbine, sporost svega, pravna nesigurnost… no to nam govore svi vec jako dugo.

Ocito ovdje ne trebamo nikakve investicije, pa mozemo zivjeti u siromastvu i amen.

Ovo je odličan potez Srbije. Bolje ulagati u autoindustriju nego u autoceste. Fiat 500 je prava mala bombica i njegovo glavno tržište i je USA a tu je fiat preko Cryslera jaki. Fiat 500 Abarth je prava sminkerska pila 200KS . Uz ovih 2600 radnika još se zaposli barem 5000 kooperanata u dodatnim industrijskim firmama.

Kod toga je ključna organizacija rada koja je i u Mirafioriju i u Kragujevcu izazivala velike probleme sa sindikatima. Naime, Fiat traži uvođenje zapadne (američke) organizacije od 4 dana u tjednu po 10 sati a ne 5 po 8. To ide samo po sebi u SAD ali ne i u Evropi. Ali eto u Kragujevcu je ipak krenulo. Inače Fiat ima velia “okapankja” zbog preseljenja proizvodnje u Srbiju jer je Fiat ionako slabo iskorišten. No plaće srpskih radnika su 1/3 talijanskih i nešto više od polovine poljskih. To naravno bitno utječe na cijenu koštanja proizvodnje. Kao je dobro primijetio Aldo Chinetti: “I salari in Serbia sono geomericamente piu bassi” (plaće u Srbiji su geometrijski niže, misleći pritom na geometrijsku progresiju).

U svakom slučaju, ova proizvodnja je bitna za reindustrijalizaciju Srbije i nadajmo se da će i sadašnja i buduće srpske vlade učiniti sve da ju održe i razviju. Možda se uključi i poneka firmica iz Hrvatske kao kooperant!

New Report

Close