Povlači se 33 milijarde eura vrijedna ponuda: Izgubili posljednju priliku da se približe rivalima

Renault je odgovornost svalio na vladina predstavnika/REUTERS Renault je odgovornost svalio na vladina predstavnika/REUTERS

Američko-talijanska kompanija već značajno zaostaje za konkurentima u razvoju električnih i autonomnih vozila.

Dijelom zbog politike, a dijelom zbog protivljenja Nissana propao je pokušaj Fiat Chryslera (FCA) da se udruži s Renaultom.

Time američko-talijanski proizvođač gubi možda i posljednju priliku hvatanja priključka za glavnim konkurentima u elektromobilnosti i autonomnoj vožnji, vodećim trendovima u današnjoj autoindustriji. FCA je u četvrtak objavio kako povlači svoju 33 milijarde eura vrijednu ponudu za spajanje s francuskom kompanijom, a kao razlog je naveo političke prepreke. 

Nema političkih uvjeta
"Postalo je jasno da u Francuskoj trenutno ne postoje politički uvjeti da se ovakvo spajanje uspješno nastavi", stoji u priopćenju kompanije koje prenosi Reuters. Odvojeno je Renault priopćio kako njegov upravni odbor nije bio u mogućnosti donijeti odluku o prihvaćanju ponude zbog "zahtjeva predstavnika francuske države da se glasovanje odgodi".

Francuska vlada najveći je pojedinačni dioničar Renaulta sa 15 posto udjela, a ministar financija Bruno Le Mair pojasnio je kako od vladina četiri preduvjeta za podršku ponudi nije ispunjen samo jedan - eksplicitna podrška Nissana.  Upućeni izvori tvrde kako je predstavnik države Martin Vial kazao kako će tijekom vikenda  u sklopu sastanka skupine G20 ministar Le Mair razgovarati s predstavnicima japanske vlade, pa bi glasovanje o odobrenju spajanja trebalo održati u utorak.

 

15 posto

dionica u Renaultu drži francuska vlada, najveći pojedinačni dioničar kompanije

Nedostatak Nissanove podrške zanimljiv je rasplet s obzirom na donedavne signale iz japanske kompanije koja s Renaultom tvori alijansu. Naime, Nissanov izvršni direktor Hiroto Saikawa prošli se tjedan sastao sa Renaultovim predsjednikom Jean-Dominiqueom Senardom, a nakon sastanka je izjavio kako ne vidi "bilo kakav poseban negativan aspekt" predloženog spajanja.

Međutim, upućeni izvori tvrde kako je Nissanova uprava interno smatrala kako joj nisu prezentirani svi detalji prijedloga. S obzirom na križanje dioničarske strukture Nissana i Renaulta, u japanskoj kompaniji navodno smatraju kako bi Renaultovo spajanje s Fiat Chryslerom značajno izmijenilo tu strukturu, a što bi zahtijevalo preispitivanje Nissanovih odnosa s francuskom kompanijom.       

Loš ishod
Povlačenje ponude loš je ishod za obje kompanije koje su računale da će tako uštedjeti pet milijardi dolara godišnje. Što se tiče Renaulta, kompanija se još oporavlja od uhićenja dugogodišnjeg šefa Carlosa Ghosna koji u Japanu čeka suđenje optužen za financijske malverzacije u Nissanu.

Udruživanje s Fiat Chryslerom otvorilo bi Renaultu vrata američkog tržišta s kojeg se povukao 1992. godine. Međutim, Fiat Chrysler ima više razloga žalovati što posao nije uspio. Trenutno tek osmi svjetski proizvođač automobila, spajanjem s Renaultom postao bi dio treće najveće kompanije u sektoru. FCA već značajno zaostaje za konkurentima u razvoju električnih i autonomnih vozila što je, prema navodima stručnjaka, neizbježni trend u automobilskoj industriji.

Valja podsjetiti kako je Sergio Machionne, izvršni direktor FCA koji je preminuo prije godinu dana, često tvrdio da kompaniji treba spajanje s većim konkurentom. Time bi dobila potreban prodajni volumen i resurse za tržišnu utakmicu. Marchionne je nudio spajanje General Motorsu, ali je odbijen.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve