Facebook se stalno mijenja, ali je i dalje prava tiskara novca

Autor: Tomislav Pili , 28. srpanj 2016. u 22:00
Prihodi od mobilnog oglašavanja sada čine 84 posto ukupnih prihoda/REUTERS

Facebook je sve manje društvena mreža, a sve više lider mobilnog oglašavanja dok u budućnosti cilja na virtualnu stvarnost.

Facebook je još jednom pokazao i dokazao kako velika kompanija može biti inovativna, gotovo je jednoglasna ocjena analitičara nakon što je vodeća svjetska društvena mreža s poslovnim rezultatima opet nadmašila očekivanja. Naime, Facebook je sve manje samo društvena mreža i pretvara se u medijsku kompaniju, diva mobilnog oglašavanja te golemu platformu za slanje kratkih poruka. U budućnosti Facebook vjerojatno neće biti ni to, već predvodnik u virtualnoj stvarnosti.

Tiskara novca
No, jedno se ne mijenja – kompanija je i dalje ostala prava tiskara novca. To se potvrdilo i u izvješću za drugo tromjesečje. Facebook je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od 6,44 milijarde dolara, 59 posto više nego godinu dana prije, dok je dobit gotovo utrostručena, zahvaljujući snažnom rastu oglašavanja. Dobit kompanije dosegnula je 2,05 milijardi dolara, dok je u istom lanjskom tromjesečju iznosila 715 milijuna. Pritom su prihodi od oglašavanja, koji čine najveći dio prihoda Facebooka, porasli za 63 posto, na 6,24 milijarde dolara.

 

2,05milijardi

dolara iznosi dobit kompanije, tri puta više nego lani

Najviše su porasli prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima, pa sada čine oko 84 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su prije godinu dana iznosili 76 posto. Prosječan prihod po korisniku, a njih je 1,71 milijardi, popeo se na 3,82 dolara, mnogo više od 3,32 dolara u prethodnom kvartalu. "Naša zajednica i poslovanje zabilježili su još jedan dobar kvartal. Posebno smo zadovoljni našim napretkom u video području jer se krećemo prema svijetu u kojemu će video biti u središtu svih naših usluga", poručio je u priopćenju osnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg.

"Facebook je pokazao da i golema kompanija može biti inovativna. Ta se tvrtka vrlo brzo prebacila sa stolnih na mobilne uređaje. A taj se problem najviše isticao prije nekoliko godina i javne ponude dionica", kaže za Reuters Patrick Moorhead, analitičar u tvrtki Moor Insight & Strategy. Može se reći da je Facebook jedan od pobjednika tranzicije oglašavanja s tradicionalnih na nove medije.

Oglašivači preusmjeruju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od tvrtki koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji također svakodnevno privlače milijune posjetitelja. "Jedan od pet dolara utrošenih na mobilno oglašavanje svaki dan odlazi Facebooku", izjavio je za Bloomberg Eric Franchi, suosnivač tvrtke za digitalno oglašavanje Undertone. Dodaje kako Facebook s Googleom uzima do 85 posto novca koji se troši na digitalno oglašavanje.

Golema baza korisnika
Oglašivačka snaga kompanije je u velikoj korisničkoj bazi, ali i podacima o korisnicima koje Facebook posjeduje. To omogućuje kreiranje vrlo ciljanih oglašivačkih kampanja. K tome, za ohglašivače je posebno atraktivna velika baza mobilnih korisnika. U svemu tome ne treba zanemariti ni potencijal tekstualnih servisa, poput WhatsAppa i Messengera te servisa za dijeljenje fotografija Instagram. Kada se sve zbroji, ne treba čuditi što su analitičari RBC Capital Marteksa ocijenili kako kompanija ima još prostora za rast.

Kako će izgledati budućnost kompanije, najavio je Mark Zuckerberg izjavivši kako su prije korisnici dijelili tekst, a sada dijele fotografije. "U budućnosti će dijeliti video-sadržaje", dodao je. Dugoročno gledajući, Facebook će se fokusirati na virtualnu stvarnost. Već sada milijun korisnika svaki mjesec koristi Oculus mobilnu aplikaciju za virtualnu stvarnost, otkrio je Zuckerberg.

Facebook u brojkama

  • 1,1 milijardi ljudi koristi Facebook svaki dan, 17 posto više nego godinu ranije
  • Više od milijarde mobilnih korisnika 22 posto više nego lani
  • 2 milijarde pretraživanja dnevno
  • 2,5 bilijuna postova do sada je objavljeno na Facebooku

Komentirajte prvi

New Report

Close