Europski proizvođači auta jedva čekaju povratak u Iran

Autor: Tomislav Pili , 20. svibanj 2015. u 22:00
Iran je Peugeotovo drugo najvažnije tržište/Reuters

Peugeot, Renault, Volkswagen i Daimler u niskom startu očekuju ublažavanje sankcija na tržištu od 80 milijuna potrošača.

Europske automobilske kompanije zauzele su startne pozicije za što brži povratak na iransko tržište po ublažavanju sankcija što se očekuje do kraja lipnja.

Tako je francuski Peugeot prošlog mjeseca potpisao sporazum o zajedničkom ulaganju s iranskim proizvođačem automobila Khodro, doznaju upućeni izvori Financial Timesa. Iran je drugo najvažnije tržište za Peugeot, a prije sankcija uvedenih 2011. ta je kompanija u toj zemlji prodavala gotovo pola milijuna vozila godišnje kroz licencnu proizvodnju u Khodru. Zanimljivo, unatoč sankcijama, Khodro je prošle godine prodao oko 300.000 licencnih Peugeota, što sugerira da su komponente za vozila došle zaobilaznim putem.

Za povratak je spreman i Peugeotov konkurent, Renault. Zbog potencijala tržišta od 80 milijuna ljudi europske kompanije Iran nazivaju "mini Kinom", pa svoj dio kolača žele i njemački proizvođači. Prema navodima Spiegela, Volkswagen i Daimler razmatraju mogućnost da u Iran prevoze dijelove automobila i sastave ih u tamošnjim tvornicama, čime bi se zaobišle uvozne carine. Njemački tjednik piše kako proizvođač teretnih vozila MAN već traži iranskog uvoznika za svoje kamione i autobuse.

Prema procjenama njemačkog ministarstva gospodarstva, Iran će nakon ukidanja sankcija trebati oko 100 milijardi eura investicija godišnje. Prije uvođenja sankcija zbog iranskog nuklearnog programa njemačke su kompanije na tom tržištu prodavale roba i usluga u godišnjoj vrijednosti od gotovo četiri milijarde eura. Ministarstvo gospodarstva procjenjuje, trgovina između dviju država može "značajno nadmašiti" prijašnje brojke, piše Spiegel. Ne treba zanemariti ni činjenicu da Iran ima najveće svjetske zalihe prirodnog plina i četvrte najveće zalihe nafte.  

Komentirajte prvi

New Report

Close