Ekonomija dijeljenja i autopiloti okidači nove automobilske revolucije

Autor: Marina Biluš , 06. listopad 2016. u 22:00
Korjenite promjene koje slijede znače da proizvođači neće sa sigurnošću moći predvidjeti što ih čeka/Fotolia

Analizirajući dramatične promjene koje očekuju industriju u budućnosti, iz McKinseyja poručuju proizvođačima: Pripremite se na nesigurnost!.

Galopirajući razvoj modernih tehnologija koji nepovratno mijenja sliku svijeta, osobito poslovnog, znatno otežava posao analitičarima koji nastoje što zornije predvidjeti što donosi budućnost. Priznaju to i stručnjaci McKinseyja  na početku svoje analize o trendovima koji će u idućih petnaestak godina oblikovati globalnu automobilsku industriju, u kojoj napominju da je nemoguće posve precizno utvrditi kako će ova branša izgledati 2030. godine. Ipak, u suradnji sa stručnjacima iz vrha samog automobilskog svijeta, analitičarima najagilnijih tržišta te istraživačima slavnog Stanforda, uspjeli su dočarati okvirne obrise unutar kojih će se u ne tako dalekoj budućnosti kretati globalna autoindustrija. I već danas gotovo da nem sumnje – slijedi joj još jedna revolucija.

 

30posto

rast će prihodi automobilske industrije do 2030. godine

Analitičari ove američke konzultantske kuće u analizi "Automotive revolution – perspective towards 2030." izdvojili su osam ključnih trendova koji će, prema njihovu mišljenju, kreirati trendove u proizvodnji, prodaji i korištenju automobila te iznijeli brojke koje pokazuju kako nas očekuju velike promjene. Ekonomija dijeljenja prva je na njihovu popisu. U McKinseyju tako kažu da bi dijeljenje prijevoza i sve s njim povezane usluge mogle stvoriti posve nove poslovne modele te potaknuti rast dodatnih prihoda industrije do čak 30 posto na 1,5 bilijuna dolara godišnje. "Rast mobilnosti, povezanosti, a kasnije i tehnologije koje nam donose autonomnu vožnju otvaraju velike mogućnosti da automobili postanu platforma za vozače i vlasnike u sklopu koje će tranzitno vrijeme moći koristiti i za osobne aktivnosti, što će, pak, otvoriti prostor za korištenje novih formi medija i sličnih usluga.

 

15posto

novih automobila prodanih u 2030. moglo bi voziti posve autonomno

A snažan rast brzine kreiranja inovacija, osobito onih temeljenih na softveru, nalagat će da se automobili ozbiljno nadograđuju kako bi ispunili zahtjeve vlasnika u budućnosti", stoji u analizi. U McKinseyju napominju da će, unatoč iskoraku ka dijeljenju mobilnosti, porast prodaje vozila nastaviti rast, doduše umjerenijim tempom. Očekuju da će rast usporiti s 3,6 posto godišnje posljednjih pet godina, na oko dva posto godišnje do 2030. Godine. Promjene u mobilnosti i s njima povezano ponašanje kupaca/putnika drugi su na ljestvici trendova koje ističe ova analiza, a analitičari tvrde da bi do 2030. godine jedno od 10novoprodanih vozila moglo biti dijeljeno. Takva situacija na tržištu otvara put za nova rješenja koja će odgovarati potrebama tog tipa ekonomije dijeljenja. "Kada govorimo o potencijalima transformacije pojedine industrije, preferencije potrošača i njihovo ponašanje su važna polazišna točka. Vjerujemo da su trendovi o kojima govorimo imaju potencijala da iz korijena izmijene odnos između potrošača i automobila, pa time i sam sektor", napominju u McKinseyju. 

Imperativ je personalizacija
Već danas, dodaju, korisnici mijenjaju svoje navike jer pojedinci ubrzano počinju koristiti sve više modela prijevoza kako bi realizirali svoja putovanja, a u budućnosti će nesumnjivo tražiti najidealnija rješenja za specifične svrhe (posao, zabava, obiteljska putovanja…). Dok su dosad u najvećoj mjeri jedno vozilo koristili za sve potrebe, ubuduće će za svaku namjenu tražiti nešto drugo. "Kao rezultat toga, tradicionalni modeli prodaje automobila morat će biti upotpunjeni širokim rasponom personaliziranih rješenja koja bi odgovarala širokim potrebama kupaca, osobito u užurbanim, urbanim sredinama koja su sama po sebi obeshrabruju kupce za upotrebu osobnih automobila", kažu analitičari. Napredne tehnologije također su na popisu krucijalnih trendova za ovu industriju. O kako je važnom segmentu razvoja automobilske industrije riječ govori i McKinseyjev podatak da bi do 2030. Godine čak 15 posto novoprodanih automobila moglo voziti autonomno.

 

1automobil

od 10 mogao bi postati dijeljeno vozilo u idućih petnaestak godina

Ipak, kada je riječ o ovom fenomenu, analitičari tvrde da će krajnji rezultat ovisiti o ne/upsješnosti savladavanja brojnih prepreka. "Teško da će posve autonomna vozila krenuti u komercijalnu upotrebu prije 2020. godine, a u međuvremenu će sustavi za pomoć pri vožnji (ADAS) igrati glavnu ulogu u smislu pripreme regulatornih okvira, korisnika i samih proizvođača na mogućnost da automobili od vozača preuzmu punu kontrolu", objašnjava se u analizi. Zakonska regulativa i samo prihvaćanje od strane potrošača pritom predstavljaju najveći problem punoj implementaciji ovog trenda u realnom svijetu, no, kažu analitičari, kada se te prepreke jednom savladaju, autonomna vozila postat će golemi dio ukupne ponude industrije za kupce. Tu su i vozila na električni pogon, no u njihovu slučaju autori analize napominju kako će brzina usvajanja ovakvog tipa automobila i u budućnosti ponajviše ovisiti o karakteristikama lokalnih tržišta. U tom smislu vrlo važnu ulogu imat će nacionalne odredbe o suzbijanju emisija štetnih plinova, dostupnost punionica za električna vozila, cijene akumulatora i ostale specifične opreme za ovakve automobile, kao i postotak prihvaćenosti među sami kupcima. 

Granice se pomiču
Na kraju istraživanja o trendovima koji će kreirati budućnost globalne autoindustrije, u McKinseyju ističu kako se, u kompanijskom i tržišnom smislu, tradicionalne sektorske granice pomiču, mijenjajući pravila igre za sve "umiješane" igrače. "U situaciji izmijenjenih trendova mobilnosti i složenijih zahtjeva potrošača, oni će biti prisiljeni simultano se natjecati na više frontova, ali i surađivati s tržišnim rivalima", poručuju tvorci ove analize. Objašnjavaju da će budući dani na automobilskoj sceni stoga dovesti od ulaska novih imena na tržište, ali i danas teško vjerojatnih partnerstava među industrijskim veteranima. Debitanti će se vjerojatno sve više pojavljivati kao rezultat suradnje tehnoloških i automobilskih kompanija, budući da softverska rješenja ulaze na popis najvažnijeg dijela stvaranja samih automobila. Pa kako bi se stoga trebali ponašati "igrači" koji žele preživjeti revolucionarne promjene koje se očekuju na globalnom automobilskom tržištu?

 

2posto

godišnje rast će u prosjeku globalna prodaja novih automobila

Iz McKinseyja su ponudili nekoliko savjeta, a prvi je – Pripremite se na nesigurnost!"Korjenite promjene koje slijede znače da proizvođači neće sa sigurnošću moći predvidjeti što ih čeka. No moći će već danas poduzimati neke strateške korake kako bi i sami bili dio oblikovanja evolucije sektora", kažu analitičari ove kuće i savjetuju glavne strateške pristupe. Kao prvi navode nesigurnost i napominju da će uspjeh na tržištu 2030. ovisiti što ranijem o uočavanju i implementiranju novih trendova i istraživanju mogućnosti novih poslovnih modela. Kako bi u tome uspjeli, kompanije moraju proaktivno analizirati potrebe i zahtjeve kupaca i pritom voditi računa o lokalnim i regionalnim specifičnostima. Važno će biti pratiti i demografske promjene na ključnim tržištima, osobito onima u razvoju.

Komentirajte prvi

New Report

Close