Dobre tvrtke iz luksuznog sektora postaju loše ulaganje

Dio analitičara smatra kako sektor neće stradati jer su glavni pokretač potražnje imućni potrošači/Reuters Dio analitičara smatra kako sektor neće stradati jer su glavni pokretač potražnje imućni potrošači/Reuters

Financijaši se pribojavaju da će tarife usporiti ekonomski rast, a time i osobnu potrošnju, na dva ključna tržišta za skupu robu.

Rasplamsali carinski rat između Kine i Amerike prijeti prekidom višegodišnjeg rasta vrijednosti dionica kompanija iz segmenta luksuzne robe, upozoravaju analitičari.

Od skupih torbica do dizajnerskih cipela, rastuća prodaja europskih kompanija koje dominiraju tim sektorom, poput Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) i Kering  - u čijem je vlasništvu i brend Gucci - učinila ih je ljubimcima burzovnih ulagača. Stoga ne treba čuditi da im je vrijednost blizu rekordnih razina.

 

150 mlrd.

eura iznosi vrijednost Louis Vuitton Moët Hennessyja

Vruća roba
Burzovna vrijednost LVMH-a trenutno je iznad 150 milijardi eura, pokazuju podaci Bloomberga, dok Kering vrijedi 59 milijardi eura. Koliko su dionice tog sektora "vruća roba" među investitorma pokazuje i podatak Reutersa da se prosječno trguju po 21 godišnjoj zaradi što je 23 posto više od 10-godišnjeg prosjeka. K tome, u svibnju su vrednovanja bila još i viša. "Ne mislimo da su luksuzne kompanije loše, štoviše mislimo da su odlične. No, loša su investicija", poručuje za Reuters David Keir, menadžer u edinburškom fondu Saracen Global Income & Growth.

Taj je fond prošle godine izašao iz ulaganja u LVMH, a početkom prošlog mjeseca rasprodao je dionice njemačke modne kuće Hugo Boss. "Takve dionice postale su rizične zbog velike nesigurnosti oko trgovinskih tarifa", pojašnjava Keir. Iako kompanije iz segmenta luksuzne robe nisu izravno pogođene trgovinskim ratom između dva najveća gospodarstva poput proizvođača automobila ili čelika i aluminija, mogućnost da carine uspore ekonomski rast, a time i osobnu potrošnju na dva ključna tržišta - američkom i kineskom - dovela je u pitanje visoka vrednovanja tih dionica. Naime, ta dva tržišta zaslužna su za polovicu prodaje industrije luksuzne robe. 

 

23 posto

više od 10-godišnjeg prosjeka trguju se 'luksuzne dionice'

Daleko manji utjecaj
Analitičari švicarske banke UBS predviđaju da će dionice tog sektora izgubiti do 30 posto sadašnje vrijednosti u slučaju "totalnog rata", odnosno uvođenja carina na cjelokupni kineski uvoz u Ameriku, te posljedične kineske odmazde. U dionice koje bi mogle snažnije stradati UBS-ovi analitičari ubrajaju talijanski Salvatore Ferragamo te britanski Burberry. S druge strane, Fergus Shaw, partner u Cemo Capitalu koji drži dionice LVMH-a ističe kako će ih i dalje zadržati u portfelju.

Prema njegovu mišljenju, glavni pokretač globalne potražnje za luksuznom robom ipak su imućniji potrošači koji nisu toliko osjetljivi na ekonomske poremećaje. Kako ističe Shaw, utjecaj američkih carina na kinesku robu i kineskih protumjera na luksuzne će kompanije biti daleko manji nego što je to bila antikorupcijska kampanja u Kini. Podsjetimo, kineske su vlasti 2012. pokrenule val protukorupcijskih istraga među dužnosnicima. To je snažno smanjilo prodaju skupih konjaka i ostale luksuzne robe koja se koristi za darivanje. Kampanja je povukla prema dolje dionice LVMH-a i Remy Cointreaua. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!