‘Dizelska afera’ ugrožava njemačku autoindustriju, ali i ekonomiju

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 23. rujan 2015. u 14:25
Suspenzija vozila već je počela u SAD-u i Kanadi/REUTERS

Ministar gospodarstva Sigmar Gabriel smatra da je ugrožena ‘opravdano izvrsna njemačka reputacija’.

Posljednji Volkswagenov (VW) skandal oko automobilskog softvera koji falsificira podatke o emisiji štetnih plinova mogao bi nauditi cjelokupnoj njemačkoj autoindustriji, ali i gospodarstvu. Da se reperkusije VW-ove krize neće osjetiti samo na domaćem tržištu, upozorio je i njemački ministar gospodarstva, Sigmar Gabriel.

Izrazio je zabrinutost zbog ugroze "opravdano izvrsne reputacije njemačke automobilske industrije". Njemački mediji vrlo ozbiljno shvaćaju VW-ovu "dizelsku aferu". Tako poslovni list Handelsblatt u uvodniku piše kako se radi o "katastrofi za cijelu njemačku auto industriju". No, problem može postati još i gori jer se istraga o spornim emisijama širi i na Južnu Koreju. Ta je država najavila istragu VW-ovih i Audijevih modela, uključujući Audi A3, VW Jetta, Buba, Golf i Passat. Na južnokorejskom području riječ je o oko 5000 Jetta, Golf i Audi A3 vozila proizvedenih 2014. i 2015. godine, za Reuters je potvrdio Park Pan-kyu, zamjenik južnokorejskog ministarstva okoliša.

 

5000VW-ovih

automobila prodanih u Južnoj Koreji postat će predmet istrage

Situacija u Južnoj Koreji posebno je zanimljiva jer bi onamo – nakon što je uvoz vozila iz Njemačke tijekom ove godine porastao 18,2 posto na 4,5 milijardi dolara – konkurencija poput Hyundija sad mogla iskoristiti Volkswagenove poteškoće. "Južnokorejski potrošači vrlo su osjetljivi na vijesti poput ovih o emisiji štetnih plinova i one će imati će utjecaja na tržištu uvoza", potvrdio je Suh Sung-moon, analitičar u korejskom Investment & Securitiesu. Postoje bojazni kako sporni podaci oko emisije štetnih plinova neće ostati samo Volkswagenov problem. Cjelokupna bi europska industrija mogla stradati ukoliko zahvati sve automobile s dizelskim motorima.  

Tako među BMW-ovim vozilima 35 posto modela otpada na dizelske automobile, kod Daimlera je riječ o 45 posto, PSA Peugeot Citroëna 40 posto i Renault Nissana 25 posto, procjena je JP Morgana. Njemački rivali, Daimler i BMW, ogradili su se od optužbi i rekli da se one na njih ne donose. Europska je komisija u kontaktu s američkim regulatorima, nakon čega je potvrđeno da je prerano za reći hoće li se skandal odraziti i na VW-ova vozila u Europi. VW se suočava i s tužbama od strane kupaca, s tim da je suspenzija prozvanih modela vozila već krenula u SAD-u i Kanadi. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Sve se vraća, sve se plaća…
Nijemci su svjetski prvaci kad je u pitanju korupcija, podmazivanje političara i slične nepodopštine.
Daimler, Siemens, vojna industrija, sada VW…, ovo će im biti skupa skupa za_jebancija.

New Report

Close