DAX 30 tvrtke plaćat će 5,2 milijarde eura zbog CO2

Autor: Poslovni dnevnik , 19. rujan 2019. u 22:00
Njemačka do 2030. mora smanjiti emisije stakleničkih plinova za 55% u odnosu na 1990./REUTERS

Gotovo svaka od 30 tvrtki čije su dionice u burzovnom indeksu DAX suočit će se s velikim izazovima, čak i kod niskih cijena CO2.

Najveće njemačke kompanije uvrštene u burzovni indeks DAX-30 mogle bi se suočiti s golemim troškovima povezanim sa smanjenjem emisija ugljika prema planu o zaštiti okoliša koji se vlada sprema objaviti u petak, pokazalo je istraživanje tvrtke za upravljanje imovinom Union Investment.

"Prema našem istraživanju, gotovo svaka od 30 tvrtki čije su dionice u burzovnom indeksu DAX suočit će se s velikim izazovima, čak i kod scenarija niskih cijena ugljičnog dioksida (CO2)", rekao je Henrik Pontzen iz Union Investmenta.

I Nijemci kasne 
Cilj Njemačke, odgovorne za nešto više od dva posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u svijetu, uglavnom se odnosi na smanjenje emisije ugljika u segmentima visokogradnje i prometa. Tamošnji komunalni sektor već je poduzeo značajna smanjenja tih emisija, primoran uvođenjem sustava trgovanja dozvolama u Europskoj uniji (EU-ETS) kojima se potiče efikasnost na području emisija ugljika.

Njemačkoj, međutim, prijeti da ne dosegne ciljeve o smanjenju emisija stakleničkih plinova – od kojih je glavni CO2 –  za 55 posto do 2030. u odnosu na razine iz 1990., budući da ih je dosad uspjela smanjiti za tek nešto manje od 30 posto. Iz Union Investmenta kažu da bi utvrđivanje cijene ugljika za područja koja nisu obuhvaćena postojećim sustavom trgovanja dozvolama u EU kompanijama iz sastava indeksa DAX30 moglo prouzročiti troškove u visini ukupno 5,2 milijarde eura godišnje, pri čemu se ta procjena bazira na cijeni od 30 eura po toni ekvivalenta CO2.

Udar na najveće 
Taj iznos odgovarao bi 3,7 posto ukupne operativne dobiti 30 kompanija sastavnica DAX-a ostvarene u 2018. Dodaju da bi se među najteže pogođenim kompanijama mogli naći divovi kemijske industrije BASF, Covestro i Linde, proizvođač čelika  ThyssenKrupp, tvrtke u automobilskom sektoru BMW, Continental, Daimler i Volkswagen, te tvrtka za građevinske materijale HeidelbergCement.

Komentirajte prvi

New Report

Close