‘Dan samaca’ i izvan granica Kine

Autor: Tomislav Pili , 07. studeni 2016. u 21:59
Jack Ma, osnivač Alibabe/REUTERS

Internetski trgovac Alibaba rasprodaje će ponuditi u većem dijelu Azije.

Dan samaca, neformalni potrošački praznik koji je samo prošle godine internetskom trgovcu Alibabi donio 14,3 milijardi dolara prihoda mogao bi se uskoro proširiti i izvan granica Kine.

Svojevrsne "orgije konzumerizma" održavaju se 11. studenog, a ove će godine biti do sada najglamuroznije uz koncert američke pop-zvijezde Katy Perry te pojavljivanje bivše košarkaške zvijezde Kobea Bryanta. Kao isključivo kineski dan rasprodaja, Dan samaca je već nadmašio promet koji se ostvaruje uoči američkog praznika Dana zahvalnosti, a uključuje i čuveni Crni petak. Podsjetimo, dok je samo Alibaba zaradio preko 14 milijardi dolara, američki internetski trgovci lani su zabilježili 11 milijardi dolara prometa.

Prema navodima Financial Timesa, Alibaba za ovogodišnji Dan samaca namjerava obuhvatiti potrošače u Hong Kongu i Tajvanu. Sljedeće godine u planu je širenje na jugoistočnu Aziju. Međutim, analitičari su dosta skeptični prema ideji internacionalizacije Dana samaca. Iako je "sveto trojstvo" kineskih trgovaca  – Baidu, Alibaba i Tencent – praktički neprikosnoveno na tamošnjem tržištu, strano tržište čini im vrlo mali dio prihoda. "Golemi je izazov učiniti to globalnim. Model koji funkcionira u Kini ne funkcionira u inozemstvu, odnosno ne funkcionira tako dobro", smatra Scott Likens, voditelj istraživanja tehnološkog poslovanja na rastućim tržštima u hongkonškom PricewaterhouseCoopers. 

Komentirajte prvi

New Report

Close