Cerar pobijedio, pruga Divača-Kopar ide dalje

Slovenci podržali vladin projekt vrijedan milijardu eura/Thinkstock Slovenci podržali vladin projekt vrijedan milijardu eura/Thinkstock

Drugi kolosijek Luci Kopar treba povećati konkurentnost prema Trstu i Rijeci, lukama kroz koje ide dio tereta u srednju Europu.

Na referendumsko pitanje: "Jeste li za to da se provede Zakon o izgradnji, upravljanju i gospodarenju drugim kolosijekom pruge Kopar-Divača koji je usvojen u Skupštini Slovenije 8. svibnja 2017. godine?" Slovenci su u nedjelju odgovorili pozitivno. Više od 53 posto birača podržalo je zakon iza kojeg stoji Cerarova vlada, a protiv je bilo nešto manje od 47 posto.

Tražit će ocjenu ustavnosti
Inicijator referenduma Vili Kovačič bio je uvjeren da će protivnici gradnje nadmoćno pobijediti suprotnu stranu, ali to se nije dogodilo, piše Delo. Zato Kovačič sada najavljuje kako će zatražiti ocjenu ustavnosti zakona o izgradnji drugog kolosijeka pruge presudne za daljnji razvoja Luke Kopar. Prema njegovim riječima, u zakonu je barem pet neustavnih odredbi. Potpora zakonu omogućit će da Slovenija počne gradnju nove pruge od Luke Kopar prema zaleđu koja će osigurati da ona do 2050. godine zadrži svoju konkurentnu prednost u privlačenju tereta u odnosu na druge luke u sjevernom Jadranu, prije svega Rijeku i Trst.

 

28 km

bit će dugačak drugi kolosijek pruge Divača-Kopar

To svakako raduje velike slovenske građevinske kompanije. Sloveniji je u slučaju odbijanja zakona prijetio gubitak više od 250 milijuna eura europskog novca. Prema procjenama vlade, drugi kolosijek pruge Divača-Kopar stajat će oko milijardu eura, ali kako navode Finance, financijska struktura još nije zatvorena. Zasad, računa se na 200 milijuna eura od slovenske države, 200 milijuna eura od zemalja zainteresiranih za gradnju nove pruge poput Mađarske, Češke i Slovačke, te na 250 milijuna eura europskih sredstava.

Tu je još 311 milijun kredita koje će odobriti Europska investicijska banka (EIB) i Slovenska banka za izvoz i razvoj (SID banka).  Dio sredstava koje će uložiti slovenska država, prema pisanju Financa, namaknut će se iz povećanje naknada za korištenje postojećeg i drugog kolosijeka pruge Divača-Kopar, (prosječno 3,2 milijuna eura godišnje od 2018. nadalje), zatim cestarine za kamione (prosječno 13,6 milijuna eura godišnje od 2018. nadalje) i pristojbe za prekrcaj u koparskoj luci (8,5 milijuna eura godišnje od 2018. nadalje).

Gradit će se šest godina
Prema riječima slovenskog premijera Mire Cerara iz veljače ove godine, pripreme za gradnju drugog kolosijeka počet će već krajem godine, a gradnja će trajati šest godina.  Cerar je priznao da će radovi na 28 kilometara pruge, koja će povećati konkurentnost Kopra prema lukama kroz koje ide teret u srednju Europu, biti vrlo zahtjevni i da bi troškovi mogli porasti tijekom godina jer je visinska razlika između Kopra i Divače 400 metara, a trebat će izgraditi cijeli niz vijadukata, tunela, mostova i obilaznica. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!