Carlsberg i Unilever potonuli u Rusiji

Autor: Tomislav Pili , 10. svibanj 2014. u 11:48
Carlsberg u prvom kvartalu u minusu 12,5 mil. dolara zbog pada prodaje u Rusiji

Kompanije koje se bave proizvodnjom robe široke potrošnje te one iz turističkog sektora najviše su izložene negativnim utjecajima krize.

Europske i američke kompanije sve više zbrajaju štete u svom poslovanju zbog stanja u Ukrajini i posljedičnih sankcija Rusiji.

Nakon što je treća najveća francuska banka po imovini Société Générale u srijedu izvijestila da joj je dobit nakon oporezivanja u prvom tromjesečju pala za 13 posto zbog 525 milijuna eura teškog otpisa imovine u njihovim ruskim operacijama, u četvrtak je loše rezultate objavila i najveća danska pivovara Carlsberg. Zbog pada prodaje na ruskom tržištu te slabe rublje Carlsberg je objavio gubitak u prvom kvartalu od 67 milijuna danskih kruna (12,5 milijuna dolara). Za usporedbu, lani u istom razdoblju kompanija je objavila gotovo istovjetni iznos, ali dobiti. Neto prihodi na istočnoeuropskom tržištu pali su za 14 posto, a operativna dobit pala je za trećinu.

Kako prenosi agencija Associated Press, u svom priopćenju Carlsberg je naveo kako istočna Europa i dalje ima negativni utjecaj na gospodarstva i sentiment potrošača. Stoga u Danskoj predviđaju daljnji pad ruskog tržišta za približno pet posto. Dodali su kako su očekivali i lošije kvartalne rezultate s obzirom na situaciju. Inače, Carlsberg je četvrta najveća pivovara na svijetu, a posljednjih je godina znatno uložila u prodaju na ruskom tržištu koje je postalo najveće pojedinačno tržište za tu kompaniju generirajući petinu svih prihoda.Carlsbergov konkurent, vodeća pivovara na svijetu Anheuser-Busch InBev, objavio je u srijedu kako je prodaja u okvirima volumena na ruskom tržištu pala za 10 posto. "Izazovni uvjeti na ruskom tržištu piva", kako je trenutnu situaciju opisala nizozemska pivovara Heineken, uzrokovali su 37-postotni pad u neto dobiti u prvom tromjesečju za tog proizvođača.

Slabljenje rublje u posljednje vrijeme glavni je krivac pada prihoda od prodaje, poručili su i iz Unilevera, drugog najvećeg proizvođača robe široke potrošnje. Kompanija je na tamošnje tržište ušla još 1992. godine, a do nedavno je samo u Rusiji prodavala robe u vrijednosti jedne milijarde eura. U prvom kvartalu Unileverova prodaja pala je za više od šest posto. Kompanije koje se bave proizvodnjom robe široke potrošnje te tvrtke iz turističkog sektora ponajviše su izložene negativnim utjecajima. No, na udaru su i tehnološke kompanije. Tako je Maxwell Technologies poručio kako bi ove godine mogao na ruskom tržištu izgubiti dva milijuna dolara u prihodima. 

Komentirajte prvi

New Report

Close