Čak 66 posto Amerikanaca ide u shopping za Crni petak, lani je takvih bilo svega 55 posto

Autor: Poslovni dnevnik , 25. studeni 2014. u 17:33
Thinkstock

Najviše će ih potrošiti između 250 i 500 dolara, svega sedam posto planira na kupnju potrošiti manje od 50 dolara.

Potrošački entuzijazam za shopping na Crni petak porastao je na najvišu razinu u zadnjih osam godina. Prema istraživanju Accenture Researcha, 66 posto, odnosno dvije trećine ispitanika kažu da će kupovati na taj dan, koji slijedi nakon Dana zahvalnosti, odnosno četvrtog četvrtak u studenom.

Lani je svega 55 posto Amerikanaca najavilo da planira u shopping na Crni petak, dok je 2007. to učinilo njih svega 44 posto. Lani je 32 posto ispitanika najavilo da će na Crni petak kupovati preko interneta, a ove godine to se sprema učiniti njih 37 posto.  Od onih koji će kupovati za praznik njih 47 posto kaže da će to učiniti u trgovini između 18 sati na Dan zahvalnosti  i pet sati ujutro na Crni petak.

Raste i broj sudionika u webroomingu- onih koji planiraju naći robu koja im zanima preko interneta i poći ju kupiti u trgovini sada je 71 posto. S druge strane 68 posto kupaca pribjegava showroomingu, što znači da će prvo otići u trgovinu i naći artikl koji ih zanima, a onda će preko interneta potražiti najbolju cijenu. Više od polovice ispitanika, njih 57 posto, izjavilo je da  će u trgovini vjerojatno kupiti i nešto što prvotno nisu namjeravali.

Prosjek 718 dolara

Oko 63 posto potrošača u kupnji će se pomoći kompjuterom, a 24 posto to će učiniti preko pametnog telefona,   Nadalje, 13 posto kupaca će se u kupnji služiti informacijama dobivenim putem društvenih mreža. Trećina američkih građana, odnosno njih 36 posto, potrošit će za predstojeće blagdane između 250 i 500 dolara.  Sljedeća po brojnosti je ona skupina građana koji namjeravaju potrošiti iznad tisuću dolara- takvih je 15 posto. Onih koji se spremaju potrošiti između 100 i 250 dolara je 14 posto, a između 750 i 1000 dolara potrošit će 13 posto građana. Po osam posto građana potrošit će između  50 i 100 dolara, odnosno između 500 i 750 dolara. Onih koji priznaju da će potrošiti manje od 50 dolara samo je sedam posto. Četvrtina američkih potrošača planira potrošiti više novca nego što su to učinili lani, a tada ih je 20 posto reklo da će potrošiti više nego prethodne, 2012. godine. Očekuje se da će prosječni Amerikanac na poklone potrošiti 718 dolara. Od onih potrošača koji planiraju ove godine potrošiti više nego lani, četvrtina ih kaže da sada imaju sigurnije posao nego što su ga imali lani.

Oko polovice (47 posto) ispitanika kaže da će potrošiti 250 dolara ili više, dok je lani takvih bilo 40 svega posto. Od onih 19 posto koji će potrošiti manje nego lani, 41 posto kaže da će smanjiti svotu namijenjenu potrošnji na manje od 100 dolara. Istraživanje pokazuje da čak i oni koji su spremni potrošiti više nego lani pokazuju snažan interes prema sniženja i rasprodaje.

Od ukupnog broja ispitanika njih 96 posto kaže da su sniženja važna za odluku o kupnji, a 29 posto tvrdi da ih samo popust od barem 50 posto može uvjeriti da nešto kupe. O nadolazećim blagdanskim kupovinama pisao je i Forbes. “Iz izloga američkih dućana tek što su skinuti ukrasi za Halloween, a trgovci se već pripremaju za sljedeći veliki događaj: blagdansku shopping sezonu. Ona je već najavljena, trgovci poput Amazona i Walmarta su 1. studenog najavili dane kupovine i gužve najavom nižih cijena za Crni petak. Prodaja bi, kažu mnoge predviđanja stručnjaka, ove godine trebala biti vrlo jaka. Američka trgovačka komora očekuje da će prodaja u studenom i prosincu, isključujući automobile i restorane, porasti za 4,1 posto na ukupno 616,9 milijarde dolara, što je više od prošlogodišnjeg rasta od 3,1 posto”, piše Forbes.

U tome će profitirati i E- trgovina. Shop.org najavljuje u studenom i prosincu porast između osam i 11 posto i ukupni promet od 105 milijardi dolara.

Agresivni pristup

Ti trendovi zvuče  poznato – trgovci pojačavaju promocije, kao što se uvijek i radilo. Nije slučajno što su planovi Amazona i Walmarta da se tako agresivno posvete sezoni shoppinga privula pozornost ne samo od strane ne samo onih kupaca koji love popuste. Jasan je cilj, kako ističe magazin Time, da što prije osiguraju sudjelovanje što većeg broja kupaca.

Ovdje je riječ o novcu kućanstava koja, više nego prije, raspolažu samo ograničenim svotama novca. Taj se proračun podiže samo na dane kao što su 2. studenog ili 24. prosinca. Zahvaljujući desetljećima trgovaca koji su marketinški promovirali Crni petak, Sivi četvrtak i Cyber ponedjeljak većina potrošača i dalje namjerava pojačano trošiti u te dane. Istraživanje CFI Groupa podupire rečeno. Utvrđeno je da je gotovo 30 posto potrošača reklo da će potrošiti više od 50 posto svojih ukupnih proračuna između 28. studenog i 1. prosinca, što je za 27 posto više u odnosu na isti taj vikend 2013.  

Oživljava interes

“To navodi na zaključak o oživljavanju interesa u najvećem maloprodajnom vikendu u godini, a što se događa zbog svijesti o skromnijim financijskim mogućnostima potrošača”, navodi se u zaključku istraživanja. Ti popusti od deset dolara puno će vrijediti američkim potrošačima ove godine. Oni su svjesni da su cijene benzina pale na tri dolara za galon.

U prethodnim godinama je, na primjer, popust od deset dolara bio manje vrijedan jer je galon koštao četiri dolara, a trgovine su često miljama daleko. Ove godine, studija govori da je osam od deset potrošača spremno voziti pet do deset minuta za popust od 10 dolara na robu koja inače košta 50 dolara. Brendovi će vas ciljati preko društvenih mreža. Oni dobro poznaju navike potrošača. Bogatstvo podataka i analitičkih alata dostupnih podataka o potrošača iz društvenih medija je zapanjujući. Svake godine, praznička koncvrzacija o shoppingu na  Twitteru na vrhuncu je u onim danima kao što je Crni petak. Zašto je to važno? Podaci iz Crimson Hexagon i NPD Group upućuje na to da volumen poziva na Twitteru blisko povezan s prodajom.

U studenom i prosincu 2013., korelacija između govora o kupnji TV na Twitteru i volumena prodaje prijemnika iznosio je 0,98 (-1 pokazuje da nema veze, a 1 ukazuje pokazatelj je potpunog preklapanja). Rezultati za kupnju laptopa bili su slični. Zato se nameće savjet trgovcima da pospješe razgovore o njihovu brandu u dane kad je shopping svima na pameti, kao što su Crni petak i Cyber ponedjeljak.

Također se može probati s ograničenim vremenom ponuda, što će potrošače potaknuti na kupnju.

Komentirajte prvi

New Report

Close