Bundesliga druga najbogatija u svijetu

Autor: Tomislav Pili , 13. veljača 2019. u 22:00
Njemačka liga na korak je do engleske po financijskom rezultatu/REUTERS

Uspon je prvenstveno zasluga skoka prihoda od TV-prava na 1,25 milijardi eura što je 30 posto više.

Dok ostale velike europske nogometne lige u prihodima stagniraju ili čak padaju, njemačka Bundesliga obara rekorde.

Prema godišnjem izvješću objavljenom u srijedu, ukupni prihodi 18 klubova koji se natječu u najvišem razredu u sezoni 2017.-2018. dosegli su 3,81 milijardu eura što je 13 posto više nego prethodne sezone.

Proboj prema vrhu
Time je njemačka prva liga dohvatila status drugog najbogatijeg nogometnog natjecanja u svijetu, nakon engleskog Premiershipa koja je, doduše u sezoni 2016.-2017., zaradio 5,3 milijarde eura, pokazuju podaci Deloittea. Iza Nijemaca našli su se španjolski prvoligaši s prihodima od 2,85 milijardi eura. Podatke za prošlu sezonu Englezi i Španjolci objavit će kasnije. No, proboj Bundeslige prvenstveno je zasluga povećanja prihoda od TV-prava za čak trećinu, na 1,25 milijardi eura.

 

4,6 mlrd.

eura vrijedi ugovor o prodaji TV-prava sklopljen na četiri godine

Razlog je tome početak primjene četverogodišnjeg ugovora vrijednog 4,6 milijardi eura sklopljenog između Bundeslige i televizijskih kuća Sky Deutschland i Eurosport. Financijski rezultat njemačke lige u suprotnosti je s trendovima u ostalim velikim europskim ligama. "Ako pogledate druge države, ne samo Englesku, već i Italiju, Španjolsku i Francusku, vrijednost domaćih TV-prava približila se plafonu", tumači za Financial Times čelnik Bundeslige Christian Seifert. 

Promjena razmišljanja
Međutim, rast prihoda od prodaje TV-prava pokazuje i promjenu razmišljanja njemačkih TV-kuća. Nakon propasti medijskog carstva Kirch Group koja se 2002. dijelom našla u financijskom ponoru i zbog dugova povezanih s pravima na sportske prijenose, tamošnje medijske kuće nisu bile voljne plaćati velike iznose za prava prijenosa.

Međutim, utrka za gledatelje s digitalnim kućama "omekšala" je stav medijskih kompanija. Primjerice, Amazon je 2017. kupio prava na radijski prijenos utakmica Bundeslige. "U kontekstu Njemačke, Bundesliga ima prostora za rast jer je penetracija Pay TV-a mnogo manja nego u Britaniji", kaže Paolo Pescatore, neovisni medijski analitičar. 

Komentirajte prvi

New Report

Close