Bruxelles će davati milijarde za gradnju tvornica baterija

U Aziji se nalazi 80 posto kapaciteta za proizvodnju baterija, a u Europi svega četiri posto/REUTERS U Aziji se nalazi 80 posto kapaciteta za proizvodnju baterija, a u Europi svega četiri posto/REUTERS

Europska će komisija - uz sufinanciranje gradnje pogona - odobravati članicama i razvoj novih baterija u cijelom iznosu.

Kako bi umanjila ovisnost europskih kompanija o azijskim proizvođačima, Europska komisija planira u idućim godinama odobravati državnu pomoć za istraživanje i razvoj novih generacija baterija za električne automobile.

K tome, za sufinanciranje gradnje tvornica baterija bit će dostupne milijarde eura. "Znamo vrlo jasno da budućnost pripada električnim automobilima i jednostavno moramo uhvatiti priključak s tom tehnologijom. Ne možete razvijati nove modele ili visokokvalitetne automobile ako ne vladate vještinama, inovacijom i istraživanjem baterija", izjavio je Maros Sefcovic, potpredsjednik Europske komisije, a prenosi Financial Times.

Prema podacima Bloomberga, oko 80 posto svjetskih kapaciteta proizvodnje baterija, postojećih i planiranih, nalazi se u Aziji. Samo u Kini nalazi se 69 posto kapaciteta. SAD drži 15 posto udjela, a Europa svega četiri posto. Prema planu Bruxellesa, članicama EU-a bit će dopušteno financiranje projekata istraživanja i razvoja baterija u 100-postotnom iznosu dokle god se radi o prekograničnoj suradnji.

Europski istraživački fond Horizon 2020 izdvojio je 200 milijuna eura za takve projekte. K tome, 800 milijuna eura je dostupno za financiranje izgradnje demonstracijskih pogona. Regije koje namjeravaju promovirati industriju baterija mogu aplicirati za 22 milijarde eura "težak" fond regionalnog razvoja. Na kraju, Europski fond za strateške investicije iz Europske investicijske banke dostupan je za sufinanciranje gradnje europskog pandana Teslinoj "Gigafactory" u pustinji Nevade.

Prema navodima Maros Sefcovica, Europa za proizvodnju baterija raspolaže nalazištima litija, kobalta, grafita i nikla. Nekoliko je tvrtki za sada zainteresirano za proizvodnju. Francuski Saft u partnerstvu sa Siemensom, Solvayom i Manzom razvija jeftinije i efikasnije baterije čija proizvodnja može započeti za sedam godina.  Prema tvrdnjama lista Tagesspiegel, njemačko ministarstvo financija uskoro će objaviti suradnju između Varte i Forda u proizvodnji baterija. No, i azijskim rivalima Europa je zanimljiva. Južnokorejski LG Chem gradi veliku tvornicu litij-ionskih baterija u Poljskoj dok Samsung SDI i SK Innovation ulažu u Mađarsku. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve