Brojne slovenske tvrtke uspješno 'bildaju' prihode zahvaljujući hrvatskom turizmu

Glamping šator Adria Doma u Krk Premium Camping Resortu; Glamping šator Adria Doma u Krk Premium Camping Resortu;

Susjedni izvoznici surađuju s našim tvrtkama, ponajviše u hotelskom i kapming segmentu.

­Od a hrvatskog turizma značajnu korist imaju slovenske tvrtke, izvoznici koji hrvatsku hotelsku industriju opskrbljuju građevinskim uslugama i objektima, namještajem, mesom, sokovima... Izvoz u sektoru turizma ima značajan udjel u slovenskom izvoznom proizvodu, s tim da je Hrvatska treće izvozno tržište Slovenije, uz konstantan rast. Lani je vrijednost izvoza u Hrvatsku premašila 2,5 milijarde eura, uz rast od gotovo 50% u odnosu na 2014., a podaci Banke Slovenije pokazuju da se taj trend nastavlja i u ovoj godini, uz vrijednost izvoza u četiri mjeseca u iznosu od 920 milijuna eura, 20 posto više nego u 2018.

Višestruki 'skokovi'

Časopis Finance izvukao je nekoliko najjačih slovenskih izvoznika čija je aktivnost u Hrvatskoj znatno rasla upravo zahvaljujući razvoju turizma, prvenstveno u hotelskom segmentu i kampingu, kojeg zahvaljujući novoj zakonskoj regulativi tek čeka investicijski zamah.

Hrvatska je najjače tržište za proizvođača mobilnih kućica i glamping šatora Adria Dom. Tu ostvaruju 30% prihoda, otkriva direktorica Marta Klevišar, te dodaje da od prodaje kućica imaju koristi i druge tvrtke, jer se 80% od 500 dijelova proizvodi u Sloveniji.

 

20posto

rastao je u četiri mjeseca 2019. slovenski izvoz u RH

I tvrtka Ski&Sea trećinu prihoda ostvaruje u Hrvatskoj, lani su nam prodali 350 vodenih skutera i off road vozila, četiri puta više nego 2013. U Hrvatskoj primijećuju razvoj turističkih proizvoda koji uz gastronomske i vinske ture uključuju avanturizam. Osim hotela i koncesionara na plažama, od njih kupuju i manji iznajmljivači.

Hoteli su glavni kupci tvrtke Nektar Natura iz Kamnika, koja razvija sustave za točenje pića. Direktor Tomaž Lah Financama je rekao da je Hrvatska jedno od najvažnijih tržišta na kojem razvijaju nove sustave i tehnologiju kojom se diže kvaliteta napitaka, te se na taj način bore s jakom globalnom konkurencijom. Inače, Nektar Natura 2015. je ušla i u hrvatski agencijski biznis, osnovavši agenciju Btravel.

Hrvatska je važna i za Celjske mesnine, najvećeg slovenskog dobavljača crvenog mesa i prerađevina, koji godišnje u Hrvatskoj ostvari oko osam milijuna eura prihoda, a za vrijeme turističke sezone promet im raste i do 30% .

Proizvođač sanitarija i pultova Kerrock, tvrtka Kolpa prije mjesec dana u Zagrebu je otvorila prvi salon, kako bi se dodatno približili arhitektima i projektantima koji osmišljavaju opremanje hotela, ali i vila i stanova. Iz referenci izdvajaju kamp Čikat na Lošinju, hotel Vespera i Alhambra, hotel Park u Poreču.

Proizvođač namještaja Stilles, koji na popisu referenci ima brojne hrvatske hotele i resorte, uključujući sve Falkensteinerove hotele i Sheraton, u Hrvatskoj je lani ostvario 8,5 milijuna eura, što čini četvrtinu ukupnih prihoda (doduše ove godine očekuju dva milijuna manji promet).

Nisu bez zamjerki

Najvažniji lanjski projekt im je bilo opremanje Maistrina Hotela Park, a ove godine rade i za jedan zagrebački. Iako priznaje da se radi o velikom tržištu na kojem bi se moglo dobro raditi, predsjednik Uprave Rok Barbič navodi kako suradnju u budućnosti planiraju sa samo dva strateška partnera u Hrvatskoj.

“Na hrvatskom tržištu postoji nekoliko ograničenja zbog kojih ne želimo da nam ono bude strateški važno, i zbog toga smo aktivnost reducirali unatoč rastu investicija u hrvatskom turizmu. Naše iskustvo je pokazalo da se ta ograničenja mogu prevladati u Istri i Zagrebu, ali Dalmacija kao da je druga država. Tamo smo se susreli s neplaćanjem, kupci kao da su se nadmetali tko će biti kreativniji u nastojanju da bez pravne osnove smanji vlastite obveze”, zaključio je za 
Finance Barbič.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!