Bransonov Virgin već zakapario prvih 10 nasljednika Concordea koji će letjeti brzinom većom od 2300 km/h

Autor: Tomislav Pili , 26. ožujak 2017. u 13:11
Boomov zrakoplov trebao bi poletjeti za pet godina

Zrakoplov XB-1 primat će 55 putnika, a iz New Yorka do Londona doletjet će za samo 3 sata i 15 minuta.

Američki startup koji razvija nasljednika čuvenog Concordea u srijedu je završio posljednju rundu dokapitalizacije, a već ima i kupca za svoj proizvod iz budućnosti.

Kako piše CNBC, tvrtka Boom Supersonic iz Denvera od investitora je dobila 33 milijuna dolara koje će, prema riječima osnivača Blakea Scholla, biti dovoljne za dovršetak razvoja putničkog zrakoplova XB-1 u sljedećih pet godina. Zrakoplov će postizati brzinu preko 2300 km/h što je brže od anglo-francuskog Concordea koji je posljednji put poletio 2003. godine. Concorde je – predstavljen 1976. godine – mogao letjeti najbrže 2000 km/h. XB-1 stoga bi iz New Yorka doletio do Londona za svega 3 sata i 15 minuta, dvostruko brže od sadašnjih sedam sati.

 

2300 km/h

postizat će XB-1, a plafon leta dosezat će 18.300 metara

Osim toga, Boomov zrakoplov moći će letjeti na znatno većoj visini od uobičajenih zrakoplova, čak 18.300 metara. "Na toj visini možete vidjeti zakrivljenost Zemlje", istaknuo je Scholl. Kao i njegov prethodnik, XB-1 neće se moći pohvaliti velikim kapacitetom. Primat će tek 55 putnika koji će moći uživati u boljem pogledu s obzirom na velike prozore. Osnivač kompanije Blake Scholl bivši je pilot i internetski poduzetnik koji je ranije prodao startup za mobilna plaćanja kompaniji za grupnu kupnju Groupon.

Scholl priznaje da su nadzvučni letovi bilježili tek ograničeni uspjeh, a uzrok neuspjeha vidi u visokim cijenama karata. Povratna karta za Concorde znala je dosezati cijenu i do 20.000 dolara, pa će Boom Supersonic letjeti za tek četvrtinu te cijene. Scholl tu cijenu smatra dohvatljivom s obzirom na napredak tehnologije koji je znatno pojeftinio gradnju nadzvučnog putničkog zrakoplova nego u vrijeme Concordea. "Tada smo zakoračili u nadzvučno doba prije nego što smo imali efikasnu tehnologiju", ističe Scholl.

Osim linije New York-London, Boom cilja i linije San Francisco-Tokio i Seattle-Šangaj, ali i sve ostale linije udaljenosti do 2000 kilometara. U Schollovu viziju već vjeruje zrakoplovna kompanija Virgin u vlasništvu britanskog milijardera sir Richarda Bransona. Virgin ima opciju kupnje prvih 10 zrakoplova za 200 milijuna dolara po komadu.  

Komentirajte prvi

New Report

Close