Mađarska naftna kompanija MOL poslovala je u prvoj polovini ove godine s neto dobiti od 45 milijardi forinti ili 200 milijuna američkih dolara, što je 4 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju.
Kako je danas objavljeno iz MOL-a, neto prihodi od prodaje u tom su razdoblju pali 10 posto, na 2.353 milijarde forinti ili 10,51 milijardu dolara.
U sektoru proizvodnje i istraživanja EBITDA bez jednokratnih stavki iznosila je u prvoj polovini godine 139 milijardi forinti, te je bila za 46 milijardi manja nego u istom razdoblju prošle godine.
Uz prirodni pad proizvodnje zbog starosti nalazišta, kompanija je u tom sektoru bila suočena i sa znatno nižim cijenama prirodnog plina u regiji srednje i istočne Europe uslijed regulatornih promjena. Također, poslovanje je obilježila i prodaja imovine u Rusiji, a kupnja nove imovine na Sjevernome moru i intenzivni razvoj aktivnosti na poljima u međunarodnim operacijama samo su djelomično nadoknadili taj efekt.
U segmentu prerade EBITDA bez jednokratnih stavki skliznula je 13 posto, na 54 milijarde forinti.
Smanjen je i doprinos plinskog biznisa ukupnoj dobiti MOL-a, i to za 64 posto u odnosu na lani, na 10,4 milijarde forinti. To u MOL-u pripisuju hrvatskom Prirodnom plinu, tvrtki koja je izvijestila o gubitku vezanom uz prisilnu prodaju plina sa zaliha i s tim povezanim otpisima zbog regulatornih promjena u Hrvatskoj.
Organska kapitalna ulaganja u prvih šest mjeseci porasla su 68 posto, zahvaljujući pojačanom fokusu na projekte implementacije, a 96 milijardi forinti utrošeno je i na akvizicije, navodi MOL u izvješću.
„U prvoj polovini godine ubrzali smo naše investicije u ključne projekte, koji su oslonci MOL-ove budućnosti. Poduzeli smo daljnji korak na Sjevernome moru te nastavili ubrzavati međunarodne programe“, rekao je Zsolt Hernadi, pedsjednik Uprave MOL-a komentirajući ostvarene rezultate.
Napomenuo je da je MOL usred restrukturiranja u svom portfelju proizvodnje i istraživanja.
„Čvrsto vjerujem da ćemo vidjeti veće proizvodne razine u idućim tromjesečjima, kao i da ćemo postići naše srednjoročne ciljeve u nadolazećim godinama. U sektoru prerade suočeni smo sa slabim vanjskim uvjetima, no na putu smo ostvarenja naše strategije. Vidimo dobre prilike u proširenju našeg regionalnom tržišta maloprodaje koje će ojačati našu tržišnu poziciju“, zaključio je Hernadi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu