Berane postaju treći CG aerodrom

Autor: Poslovni dnevnik , 26. kolovoz 2019. u 22:00
Pista izgrađena 1974. godine duga je 2000 metara, a široka 50

Iz Berana se nekad letjelo prema Beogradu, Zagrebu i Ljubljani, a sada aerodrom najviše zanima iseljenike.

U Koncesijskom aktu za Aerodrome Crne Gore, koji je usvojila crnogorska vlada, ponovno se našlo mjesto i za aerodrom u Beranama, pišu Vijesti. 

Tako je pitanje je li taj aerodrom razvojna šansa ne samo za grad Berane, već i cijeli sjever Crne Gore, opet podijelilo javnost na one koji smatraju da je to "nemoguća misija" i druge koji čvrsto vjeruju da se može ponoviti vrijeme 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća kada se iz Berana zračnim putem brzo stizalo do Podgorice, Beograda ili Zagreba.

Berane je grad koji je prije 50 godina imao zračni promet i 10.000 radnika u industriji, a sama zračna luka ima dugu tradiciju. Pristanišna zgrada izgrađena je šezdesetih godina kada je uspostavljen redovni putnički promet, ali je danas gotovo potpuno neupotrebljiva. Desetak godina na liniji Berane – Podgorica – Berane i Berane – Beograd – Berane, pa i za Zagreb i Ljubljanu, letjeli su avioni DC 3. Godine 1974. vojska tadašnje Jugoslavije izgradila je kvalitetnu pistu dugačku gotovo dva kilometra i širine gotovo pedeset metara, koja nije previše devastirana. 

Prvo studija izvodljivosti
Stanovništo tog kraja sada se ponadalo da bi mogao biti realiziran projekt aerodroma, što bi bilo poticajno za oživljavanje gospodarstva i razvoj turizma u sjevernom dijelu Crne Gore. U Općini Berane svjesni su da su za realizaciju tog projekta potrebna velika ulaganja i, prije svega, ozbiljna studija izvodljivosti. Za stanovnike grada na Limu aktiviranje aerodroma kroz koncesijski ugovor, najvjerojatnije sa stranim ulagačima, jedini je mogući način da se aerodrom valorizira na pravi način. "Za Općinu Berane i Crnu Goru to bi bilo veliko izdvajanje.

Strani investitori bi vjerovatno to daleko lakše realizirali. Nema sumnje da su potrebna velika financijska sredstva jer je infrastruktura aerodroma prilično propala", kažu upućeni u pitanja beranskog aerodroma. Mnogi pokazatelji jamče da taj beranski aerodrom može ekonomski biti isplativ.  Prije svega, kako se smatra, iseljenici iz tog kraja, kojih nije malo, žele otvaranje aerodroma, a u prilog otvaranju govori i potencijal za razvoj turizma regije koji se oslanja na aerodrom, kao i gradovi u okruženju.

Nije riječ samo sedam općina na sjeveru Crne Gore, već o još nekoliko većih gradova iz urbanog područja, kao što su Prijepolje, Priboj, Novi Pazar i Sjenica. Za te gradove to bi bio najbliži aerodrom u krugu od 150 kilometara. Ideja o ponovnom pokretanju aerodroma nije potekla samo iz Berana, već su je kao regionalni projekt kandidirali predsjednici gotovo svih općina sa sjevera Crne Gore.

Oni su se ranije sastali u Beranama da bi vladi poručili koliko bi im značilo aktiviranje napuštenog aerodroma. Prema mišljenju onih koji razvoj događaja u Beranama, aktiviranju aerodroma u današnje vrijeme svakako mogu pridonijeti niskobudžetne kompanije, koje imaju niže cijene letova i manje zrakoplove. 

Obećanja duga 20 godina
Takve kompanije, vjeruju u Beranama, mogu napraviti prometnu zračnu luku, koja neće biti korisna samo za sjeverno, inače slabije razvijeno područje zemlje, nego će biti i regionalno vrijedna, te će sigurno imati visoki temelj isplativosti.

Aerodrom u Beranama ne radi gotovo tri desetljeća, a lokalne i državne vlasti su prije dvadeset godina počele s obećanjima o obnovu i ponovnom stavljanju u promet.  Uz zračne luke u Podgorici i Tivtu, kojima upravljaju Aerodromi Crne Gore, bio bi to treći crnogorski aerodrom. 

Komentirajte prvi

New Report

Close