Beogradski taksisti traže zabranu 'srpskog Ubera'

U Beogradu je registrirano više od 6700 taksija, dok je na ulicama glavnog grada Srbije samo stotinjak Car:go vozila U Beogradu je registrirano više od 6700 taksija, dok je na ulicama glavnog grada Srbije samo stotinjak Car:go vozila

Beogradske ulice blokirane su kolonama taksi vozila koji zahtijevaju ukidanje 'nelojalne konkurencije'.

Dok Hrvatski Sabor raspravlja o taksistima i Uberu, glavne ulice Beograda nekoliko dana blokirala je velika kolona taksista.

Na prosvjednu vožnju više od 1000 taksista odlučili su se, jer kako kažu, nadležne institucije uporno šute na njihove zahtjeve, javlja N1 televizija. Taksisti od srpske vlade traže da ukine Car:go, srpsku inačicu globalno poznatog Ubera, koji nudi naručivanje i plaćanje vožnje putem mobilne aplikacije, jer je "nelojalna konkurencija", navodi Boško Vuković iz Taksi komore.

Ne plaćaju porez
"Ti krpelji nam piju krv već tri godine i nitko ništa ne poduzima, a oni ne piju krv samo nama - taksi poduzetnicima, oni piju krv i državi! Vozači u Car:go ne plaćaju porez, nemaju nikakve uvjete ispunjene za taksi", tvrdi Vuković. Ključno je pitanje, dakle, ima li na tržištu dovoljno mjesta za jedne i druge. Prema podacima Taksi komore, samo u Beogradu je registrirano više od 6700 taksija. Istovremeno, na ulicama glavnog grada Srbije samo je stotinjak Car:go vozila.

 

25 posto

niže cijene od običnog taksija ima Car:go

Iako "srpski Uber" ima od 20 do 25 posto niže cijene vožnje, za sebe kažu da taksistima ne oduzimaju posao i da nisu nelojalna konkurencija. Vuk Guberinić, jedan od osnivača servisa Car:Go kaže da ga je zahtjev taksista iznenadio. "Mislim da nije fer, jer se i mi borimo za opstanak na ovom tržištu i nudimo suvremenu tehnologiju koja je u svjetskom vrhu. Mi jesmo cjenovno popularniji, ali to je samo jedan od benefita koje Car:go servis nudi", objašnjava on.

Izvršni direktor tvrtke Car:go Aleksandar Vučić uvjeren je da taj servis nije izravan konkurent taksistima. "Bavimo se prijevozom ljudi, ali to ne mora značiti da smo izravna konkurencija. Prijevozom ljudi se bavi i BusPlus", kaže Vučić. Međutim, taksisti ne dijele takvo mišljenje, čak ni činjenica da je Car:go vozača znatno manje za taksiste nije razlog da budu dobrodošli na ulicama. "To nema nikakve veze, da je samo jedan, oni ne rade po zakonu. Oni su registrirani u Ministarstvu turizma", ističe Boško Vuković.

Pozivaju se na drugi zakon
S druge strane, Guberinić objašnjava da se Car:go poziva na drugi zakon.  "Poslujemo posve u skladu sa Zakonom o turizmu i to je zakon koji postoji više od 20 godina, koji regulira iznajmljivanje vozila s vozačem ili limo servis kako je nazvan u našem zakonu", kaže osnivač Car:goa. N1 podsjeća da su zbog Ubera, koji radi na sličnom načelu kao srpski Car:go, hrvatski i taksisti diljem Europe prosvjedovali.

U Hrvatskoj taksisti su zahtijevali ukidanje Ubera, ali je Vlada predložila zakon koji Uberu dopušta djelovanje, iako im nije nije udovoljeno da se registriraju kao poseban oblik prijevoza. I dok iz Car:goa pozivaju na razgovor, taksisti poručuju da s njima nemaju o čemu razgovarati. Ako vlada ne ispuni njihove zahtjeve, spremni su na radikalizaciju prosvjeda. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve